کد مطلب: ۸۰۳۲۶۲

سرنوشت جداول بودجه ۱۴۰۲ همچنان نامعلوم است!

سرنوشت جداول بودجه 1402 همچنان نامعلوم است!

با وجود گذشت بیش از یک ماه از آغاز سال جدید، همچنان جداول بودجه سال 1402 ابلاغ نشده است و مشخص نیست که دقیقا چه تغییراتی در جداول رخ داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالیکه یک ماه از سال ۱۴۰۲ سپری می‌شود که همچنان سرنوشت جداول بودجه سال ۱۴۰۲ مشخص نیست و اظهارات متناقضی از سوی دولت و مجلس شنیده می‌شود.
براساس اعلام شورای نگهبان، لایحه بودجه سال 1402 کل کشور در تاریخ 28 اسفند ماه سال 1401 مورد تایید قرار گرفته و مغایر موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشده است. با این وجود همچنان خبری از انتشار جداول بودجه نیست.

لازم به ذکر است، هر ساله جداول نهایی بودجه پس از تصویب قانون در مجلس به دولت ارسال می‌شد و دولت تغییرات را در جداول اعمال می‌کرد. پس از طی این مرحله جداول نهایی منتشر می‌شد اما همچنان چنین اتفاقی رخ نداده است.

برخی شنیده‌ها از سوی نمایندگان حاکی از آن بود که جداول نهایی به دولت رفته و قرار است براساس دستور رییس جمهور در قالب یک دفترچه ابلاغ شود اما یکی از نهادهای زیرمجموعه دولت این ادعا را مطرح کرد که مجلس شورای اسلامی هنوز جداول بودجه را به دولت ارائه نکرده است. با توجه به این اظهارات متناقض سرنوشت جداول بودجه و زمان انتشار آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

با توجه به اینکه جداول نهایی بودجه و به ویژه تبصره 14 نقش مهمی در تحلیل بودجه سال جاری دولت دارد، این انتظار وجود دارد تا دولت و مجلس در خصوص آخرین وضعیت جداول بودجه سال 1402 شفاف‌سازی کنند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.