خبر مهم:

کد مطلب: ۵۴۷۳۳۵

سرنوشت نامعلوم لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

سرنوشت نامعلوم لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

سرنوشت لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، همچنان در هاله‌ای ابهام است و دولت و مجلس بایستی هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و بازنشستگان اقدام کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است بررسی‌های لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب‌سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلان بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشگری سنوات مختلف را انجام دهد. در ادامه اعتبارات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سال ۹۶ تا ۱۳۹۹ قابل مشاهده است.

1

همچنین در ادامه تغییرات متوسط حقوق بازنشستگان اعم از کشوری و تامین اجتماعی قابل مشاهده است.

متوسط حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با بازنسشتگان تامین اجتماعی بیش از دو میلیون تومان اختلاف دارد. بر این اساس متوسط حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری از حدود ۳٫۳ میلیون تومان به بیش از هفت میلیون تومان افزایش یافته و رشد ۱۲۰ درصدی تجربه کرده است.

همچنین دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی از ۲٫۱ میلیون تومان به حدود ۵ میلیون تومان افزایش یافته و رشد ۱۳۸ درصدی داشته است.

2

نکته‌ای که باید به آن اشاره شود این است که این افزایش پرداختی‌ها عمدتا بر اساس احکام بودجه سنواتی بود و یک برنامه مشخص و از پیش تعیین شده برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد و ممکن است با رها کردن این موضوع بعد از یکی دو سال مجددا شاهد افزایش اختلاف دریافتی بازنشستگان و شاغلان باشیم.

بر اساس اعلام رسمی پوراصغری از مدیران ارشد سازمان برنامه و بودجه،‌ درفت و پیش‌نویس اولیه لایحه با همکاری نهادهای ذی‌ربط و تشکل‌های صنفی مربوط به بازنشستگان آماده شده و در مرحله بعد باید به هیات دولت برود و در نهایت بایستی و عبور از این مرحله در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که این مراحل بسیار زمان‌بر خواهد بود.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.