کد مطلب: ۶۸۹۷۷

سفر گردشگران خارجی به ترکیه ۳۷ درصد کم شد

سفر گردشگران خارجی به ترکیه 37 درصد کم شد

در پی تشدید بحران امنیتی و همچنین کودتای نافرجام در ترکیه ورود گردشگران خارجی به این کشور در ماه جولای 37 درصد کاهش یافت.به نقل از حریت،‌ تعداد گردشگران خارجی ورودی به ترکیه در 7 ماه نخست سال جاری 30 درصد کاهش یافته است. از جمله مهمترین دلایل این کاهش شدید سفر گردشگران به ترکیه

b6fe7c640d7ea8e891d8e6c57f237905_XL.jpg در پی تشدید بحران امنیتی و همچنین کودتای نافرجام در ترکیه ورود گردشگران خارجی به این کشور در ماه جولای 37 درصد کاهش یافت.
به نقل از حریت،‌ تعداد گردشگران خارجی ورودی به ترکیه در 7 ماه نخست سال جاری 30 درصد کاهش یافته است. از جمله مهمترین دلایل این کاهش شدید سفر گردشگران به ترکیه تنش با روسیه، بمب‌گذاری‌ها و همچنین کودتای نافرجام در این کشور بوده است.

در 7 ماه نخست سال جاری 14.2 میلیون گردشگر خارجی به ترکیه سفر کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30.3 درصد کاهش داشته است.

در این مدت تعداد گردشگران روس ورودی به ترکیه نسبت به 7 ماه نخست سال 2005، 89 درصد کاهش داشته است. از سوی دیگر تعداد گردشگران ورودی از کشورهای غرب اروپا نیز نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است.

در ماه جولای تعداد گردشگران خارجی در ترکیه 36.7 درصد کاهش یافت چرا که تعداد گردشگران روس ورودی به ترکیه نسبت به ماه جولای سال گذشته 93 درصد کاهش داشته است.

به گزارش فارس، تعداد گردشگران دیگر کشورها نظیر آلمان و انگلیس که به ترکیه سفر کرده‌اند نیز در 7 ماه نخست سال جاری به ترتیب 25.6 و 29.2 درصد کاهش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.