کد مطلب: ۳۰۵۷۲۵

سفیر سوئد در تهران: ولوو از ایران نرفته است

سفیر سوئد در تهران: ولوو از ایران نرفته است

فسخ یک‌جانبه قراردادهای خارجی به خصوص در صنایع خودروسازی از جانب خودروسازانی مانند فولکس واگن، رنو ستروئن و اخیرا خودروسازی سنگین ولوو، باعث تلاطم‌هایی در بازار خودرو در ایران شده است که نمونه آن را می‌توان در عدم تحویل خودرو به مشتریانی دید که ماه‌هاست ثبت‌نام کرده‌اند.

سفیر سوئد: ولوو نرفته، فعلا حجم کارش کم شده.

به گزارش تجارت‌نیوز، هانا سانگلند گفت: شرکت‌های تحت تحریم به‌دنبال راه‌حل حقوقی برای بازگشت هستند.

هانا سانگلند سفیر سوئد در ایران در حاشیه همایش گسترش داوری در کشورهای در حال توسعه که در تهران در حال برگزاری است، خروج شرکت خودروسازی سنگین ولوو از ایران را تکذیب کرد و گفت آنها به خاطر تحریم حجم کار خود را کم کرده‌اند.

با این وجود هانا سانگلند سفیر سوئد در ایران می‌گوید غول خودروسازی این کشور اروپایی، همکاری خود را با شرکت‌های ایرانی قطع نکرده است.

سانگلند که در حاشیه همایش گسترش داوری در کشورهای در حال توسعه با ما گفت‌وگو می‌کرد، تاکید کرد باید مشکلات بین شرکت‌های اقتصادی از طریق داوری حل شود.

به گفته سانگلند، شرکت‌های بزرگ سوئدی ده‌ها سال است در ایران کار می‌کنند و تحریم‌های اخیر باعث رفتن آنها از کشور ما نشده است.

درباره فسخ یک‌جانبه قرارداد شرکت‌های سوئدی با ایران توضیح دهید که به خاطر تحریم بود؟

بله، شرکت‌های بزرگ صنعتی ما در ایران در حال تجارت هستند و همینطور دهه‌هاست که مشغول این کارند. در حال حاضر سوئدی‌ها با مشکلاتی مواجه هستند و همچنان دارند تلاش می‌کنند تجارت با ایران را سر پا نگه دارند.

چطور شرکت‌های سوئدی می‌خواهند مشکلاتی را که در تجارت با ایران برایشان پیش آمده، حل کنند؟

باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. ما کماکان در حال پیدا کردن راه حل‌هایی برای مشکلات مربوط به تبادلات مالی هستیم تا شرکت‌هایی که تحت تحریم‌ها قرار ندارند بتوانند در ایران کار کنند. شرکت‌هایی هم که تحت تاثیر تحریم قرار می‌گیرند می‌توانند از نهاد داوری به عنوان راهی برای حل و فصل اختلافات خود استفاده کنند.

مشکلاتی که به خاطر فسخ یکجانبه قراردادهای شرکت‌های سوئدی مانند خودروسازی ولوو در ایران پیش آمده، چطور جبران می‌شود؟

شرکت‌های خودروسازی ما قرارداد خود را فسخ نکرده‌اند بلکه حجم کار خود را کاهش داده‌اند و دنبال راه‌هایی هستند که تجارت خود در ایران را نگه دارند.

ولی اعلام شد خودروسازی ولوو می‌گوید تحریم باعث قطع همکاری شده است؟

نه، آنها قراردادشان را فسخ نکرده‌اند و تنها حجم همکاری خود را کاهش داده‌اند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.