خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۷۴۱۸

سقوط سنگین در بازار فروش گوشی‌های هوشمند

سقوط سنگین در بازار فروش گوشی‌های هوشمند

در سه ماهه نخست، سال جاری، فروش گوشی در جهان ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش داشته و بدترین سقوط سالانه در این بازار، به خاطر کرونا اتفاق افتاده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از راشاتودی؛ شیوع کرونا، به شدت به بازار فروش گوشی‌های هوشمند در جهان،‌ آسیب زده و باعث شده در سه ماهه نخست سال جاری، فروش گوشی هوشمند، ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پایین بیاید.

در حالی که موسسه IDC می‌گوید: فروش گوشی در جهان ۱۱٫۷ درصد کاهش داشته،‌ اماکارشناسان موسسه کانترپوینت ریسرچ اند کانالیس، می‌گویند شرایط بدتری رقم خورده و فروش گوشی ۱۳ درصد در جهان، پایین آمده است.

هر کدام از این رقم‌ها که درست باشد، به این معنی است که بازار جهانی فروش گوشی‌ تلفن همراه، بدترین سقوط سه ماهه خود را تجربه کرده است.

در سه ماهه نخست سال جاری، کشورهای تولید کنده گوشی در جهان، کمتر از ۳۰۰ میلیون دستگاه، گوشی فروخته‌اند و موسسه IDC این رقم را حدود ۲۷۵٫۸ میلیون دستگاه، ارزیابی کردند.

چین که نخستین کشوری بود که شاهد شیوع ویروس کرونا بود، و در عین حال بیشترین کاهش فروش گوشی را تجربه کرده است. به گونه‌ای که فروش این محصول در چین، بیش از ۲۰ درصد پایین آمده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.