کد مطلب: ۴۴۳۳۰۸

نایب رئیس انجمن واردکنندگان موبایل پاسخ داد:

قیمت موبایل بعد از کرونا چه می‌شود؟

قیمت موبایل بعد از کرونا چه می‌شود؟

نایب رئیس انجمن واردکنندگان موبایل می گوید: پیش‌بینی ما این است چنانچه دولت به واردکنندگان اجازه ترخیص کالاهای دپو شده در انبار گمرکات را بدهد و از سوی دیگر ارز نیمایی مورد نیاز تجار برای ترخیص این کالا در نظر گرفته شود، قیمت موبایل بیش از این گران‌تر نخواهد شد.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان موبایل در پاسخ به این پرسش که قیمت موبایل پس از کرونا چقدر افزایش خواهد یافت؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت موبایل قبل از شیوع ویروس کرونا بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافت، علت روند صعودی قیمت موبایل نیز به افزایش قیمت دلار ارتباط داشت. متاسفانه در این شرایط ، کرونا باعث شده که زنجیره تولید و توزیع در سراسر جهان نیز برهم بخورد. از سوی دیگر روند تولید گوشی‌های موبایل از سوی کشور چین متوقف شده است.

رضا دیهیمی در ادامه افزود: امارات متحده عربی و عراق بزرگترین بازارهای توزیع‌کننده گوشی تلفن همراه به سایر کشورهای منطقه هستند. به دلیل بسته بودن مرزها، بازار با کمبود موبایل مواجه است. در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار گوشی موبایل در گمرکات کشور وجود دارد اما به دلیل اتمام تاریخ اعتبار تخصیص ارز نیمایی به شرکت‌ها افراد موفق به عرضه این گوشی‌ها به بازار نشدند که در نهایت بازار با کاهش شدید موبایل مواجه شده است.

او اظهار کرد: براساس اعلام سایت همتا از اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون بین یک تا دو میلیون گوشی تلفن همراه خاموش است. پیش‌بینی ما این است چنانچه دولت به واردکنندگان اجازه ترخیص کالاهای دپو شده در انبار گمرکات را بدهد و از سوی دیگر ارز نیمایی مورد نیاز تجار برای ترخیص این کالا در نظر گرفته شود قیمت موبایل بیش از این ( افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی در اسفند ماه) گران‌تر نخواهد شد. این در حالی است که اگر به مطالبات واردکنندگان تلفن همراه توجهی نشود قیمت موبایل روند صعودی را طی خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مج

    ایران است دیگرررررررر
    قیمت گوشی شده قیمت ماشین
    ولی حقوق کمتر شده این چه مملکتیه
    والاااااااا??

  • .......

    هه تو این ملت ارزونی کمیاب ترین چیزه بخدا بجایی میرسیم که بخاطره یه لقمه نون میریم یک کلیه رو میفروشیم حالا ببینین کی گفتم.

  • Amir72500

    باید اضافه کنم اجبار مردم به تحصیل از طریق برنامه شاد هم کم تاثیر در گرانی گوشی های همراه نداشته.
    کسایی که نون شب نداشتن الان فرش زیرپای خودشونو فروختن تا بچشون بتونه درس بخونه معلومه که گرون میشه.?‍♂️