کد مطلب: ۱۴۶۳۲۴

کارشناس بازار سرمایه:

سهامداران برای کسب سود از بورس عجول نباشند

سهامداران برای کسب سود از بورس عجول نباشند

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که صبوری و حوصله یکی از ویژگی‌هایی است که سهامداران و سرمایه‌گذاران در پی ورود نقدینگی خود به بورس باید به همراه داشته باشند، گفت: البته این موضوع به معنی عدم توجه به مسایل بنیادی صنایع و گزارش‌های شرکت‌ها نیست.

احمد اکبری گفت: عدم آگاهی سرمایه‌گذاران، به ویژه تازه‌واردان به بورس از سازوکار معاملات بازار سهام موجب می‌شود تا پس از مدتی که معمولا با ضرر و زیان همراه است، این دسته از معامله‌گران از بازار خارج شوند و این موضوع به عنوان یکی از دلایل عدم توسعه‌یافتگی و عدم گسترش بورس در کشور مطرح است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: به طور معمول بورس بازاری است که حضور در آن در بازده زمانی میان و بلندمدت موجب افزایش سود و منفعت سرمایه‌گذاران می‌شود که این کسب سود با ریسک‌هایی نیز همراه است.

وی با بیان این که سرمایه‌گذاران از بورس توقع این را دارند که امروز صبح که سهامی را خریدند تا فردا ارزش آن افزایش پیدا کند، اذعان داشت: مولفه‌ای که سودآوری سهام و شرکت‌ها را تعیین می‎‌کند مسائل مربوط به اقتصاد، صنایع و وضعیت مدیریت و تولید شرکت‌هاست که همه این موارد در بازده زمانی میان و بلندمدت رخ می‌دهد، بنابراین صبوری و حوصله یکی از ویژگی‌هایی است که سهامداران و سرمایه‌گذاران در پی ورود نقدینگی خود به بورس باید به همراه داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: همانگونه که اشاره شد بورس بازاری است که همواره با ریسک‌ها متنوعی چون موضوعات سیاسی، تحولات سیاسی داخلی و خارجی، تغییر تصمیمات و قوانین و نیز حوادث گوناگون درگیر است و از این مسائل تاثیر می‌پذیرد، بنابراین همان‌گونه که بورس می‌تواند سودی بیشتر از نظام بانکی را نصیب سرمایه‌گذاران کند، به همین نسبت هم می‌تواند ریسک داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که با این تفاسیر آیا معامله‌گران با ورود نقدینگی و صبوری می‌توانند در بورس کسب سود کنند تصریح کرد: داشتن صبوری و دید میان و بلندمدت برای سرمایه‌گذاری در بورس به معنی تضمین سودآوری و کسب منفعت توسط معامله‌گران بورسی نیست و این موضوع به این مفهوم است که سرمایه‌گذاران بلافاصله پس از شنیدن خبر یا گزارشی نباید اقدام به خرید و فروش سهام در بورس کنند.

این کارشناس بازار سرمایه اذعان داشت: موضوع مورد تاکید در این زمینه این است که چه در زمان خرید و چه در زمان فروش سهام شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران باید به مسائل بنیادی صنایع و شرکت‌ها و نیز بررسی گزاراش‌های منتشر شده توسط بنگاه‌ها توجه کنند و چشم‌انداز سودآوری یا زیان احتمالی شرکت‌ها و صنایع را ملاک معاملات خود قرار دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.