کد مطلب: ۸۱۴۸۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهمیه‌بندی جدید بنزین اعلام شد/ هر خودرو ماهی چند لیتر سهمیه دارد؟

سهمیه‌بندی جدید بنزین اعلام شد/ هر خودرو ماهی چند لیتر سهمیه دارد؟

به نظر می‌رسد که دولت بالاخره از طرح بنزینی جدید خود رونمایی کرد. طرحی که بر اساس آن بنزین آزاد هم سهمیه‌بندی می‌شود و هر خودرو میزان مشخصی بنزین آزاد می‌تواند مصرف کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این خبر را مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه اعلام کرده و گفته کارت سوخت هر خودرو در ابتدای ماه ۲۱۰ لیتر شارژ می‌شود؛ ۱۵۰ لیتر بنزین آزاد و ۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای.

به عبارتی بعد از این دو سهمیه برای خودروها در نظر گرفته می‌شود؛ یکی سهمیه 60 لیتری همیشگی که قیمت آن لیتری 1500 تومان است و دیگری 150 لیتر بنزین آزاد که قیمت هر لیتر آن 3000 هزار تومان است.

این مقام مسئول تاکید کرده که سهمیه بنزین دولتی در صورت عدم استفاده در کارت سوخت باقی می‌ماند اما سهمیه بنزین آزاد در صورت استفاده نشدن، در پایان ماه صفر می‌شود. به عبارتی بنزین آزاد در کارت سوخت افراد تجمیع نمی‌شود و امکان استفاده از آن برای ماه‌های آینده وجود ندارد.

زمان اجرای سهمیه‌بندی جدید بنزین هنوز اعلام نشده اما به نظر می‌رسد این طرح فعلا قرار است به صورت پایلوت در ارومیه اجرا شود.

رونمایی دولت از طرح بنزینی جدید

هنوز برنامه دولت برای سهمیه‌بندی جدید بنزین اعلام نشده است. اما از زمانی که استفاده از کارت سوخت هوشمند در جایگاه‌های بنزین اجباری شد، بسیاری اعلام کردند که این مساله مقدمه طرح جدید بنزینی دولت است. طرحی که احتمالا بر اساس آن بنزین بعد از این با سه نرخ محاسبه می‌شود. یعنی افراد 60 لیتر بنزین سهمیه‌ای 1500 تومانی خواهند داشت. مازاد بر آن می‌توانند 150 لیتر بنزین آزاد 3 هزار تومانی استفاده کنند. اما اگر فردی بیش از 210 لیتر سهمیه در نظر گرفته شده بنزین بخواهد احتمالا باید آن را با قیمت متفاوتی خریداری کند.

دولت مدت‌هاست که در پی اجرای طرحی برای تغییر قیمت بنزین است. اما هم دولت و هم مجلس بارها اعلام کرده‌اند که هیچ قصدی برای تغییر قیمت بنزین ندارند و قیمتها به هیچ عنوان افزایش پیدا نمی‌کند. اما از سال گذشته تاکنون دولت در پی اجرای طرحی بود که بر اساس آن تغییراتی در سهمیه‌ها اجرا کند. ابتدا قرار شد طرحی در کیش و قشم اجرا شود که بر اساس آن خانوارها سهمیه بنزین خود را نقدی دریافت کنند. اما به نظر می‌رسد که این طرح شکست خورد. چون قرار بود پس از کیش و قشم در سراسر کشور اجرا شود، که نشد.

پس از آن بود که ماجرای جمع‌آوری کارت سوخت آزاد جایگاه‌ها و تاکید مسئولان بر استفاده از کارت سوخت شخصی مطرح شد. به نظر می‌رسد خروجی آن طرح، این تغییرات جدید باشد که البته هنوز مشخص نیست بخش دوم آن چیست و قرار است از چه زمان به صورت سراسری اجرا شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مسافرکش

    دیگه فکر نکنم کسی مسافر کشی بتونه بکنه هم گاز مایع رو جمع کردن هم بنزین اوضاع بد میشه یعنی دولت میخواد

  • ناشناس

    سهمیه۲۱۰لیتربرای کسی که داره مسافرکشی میکنه سوخت۱۰روزش میشه بقیه روزاروچکارکنه اگرکارت سوخت شخصی اجباری هست سهمیه روبیشترکنید

  • ناشناس

    هرگونه افزایش نرخی بنزین قابل پذیرش عموم مردم نیست ! مردم آگاه و هوشیار هستند که ثروت و سرمایه ملی کشور خرج بیگانگان می گردد و بار مالی آن بعهده مردم مظلوم است .

  • ناشناس

    یه سواری شخصی بیشتر از۲۱۰ لیتر در ماه مصرف نمی کند .این طرح بیشتر به ضرر قاچاقچیان سوخت هست

    • ناشناس

      دوست عزیز شمای که از ماشین شخصی استفاده نمیکنی برات کافیه فقط روزی ۲۰ کیلومتر با پژو ۴۰۵ برو تازه میفهمی ک این ۲۱۰ لیتر نصف ماه هم بس نیست

    • ناشناس

      سواری شخصی روزی ۳۰لیتر میزنم با این حجم ترافیک تو کجای کاری عمو

    • ناشناس

      صدات از جا گرمی میاد جیره خور

  • ناشناس

    ۲۱۰ لیتر درماه یعنی روزی ۷ لیتر بنزین که بیشتر شبیه شوخی هست تا طرح برنامه مطالعه شده مرد مردانه بگید میخایم بنزین رو به نرخ فوب خلیج فارس بفروشیم انموقع بنزین سهمیه ای۷هزار تومان و ازاد بالای ۱۳ تا ۱۴ هزار تومن اینکارا چیه بنزین رو چندساله با نرخ ۵۰۰ تومان دارید مبفروشید صادر میکنید کشور خارجی ولی نوبت مردم بی دفاع بدبخت ایران میرسه همه چی به آخر میرسه

  • علی

    سلام وسپاس از همه عزیزان مسئول ما مسافرکشان که تنها شغلمان کار باماشین و تعدادمان کم هم نیست چه کار کنیم واقعاً بی فکری و بی تدبیری از این کار میباره

  • ناشناس

    این طرح مدت هاست در سیستان و بلوچستان اجرا شده و همیشه از ۲۰ هرماه مردم مجبورن بنزین لیتری ۱۵هزارتومن بخرن

  • ناشناس

    خدا لعنتتون کنه ب عنوان ی مامور واقعا خسته شدم ، ۲۱۰ لیتر بنزین ب کجا میرسه

  • ناشناس

    ب عنوان ی پلیس از مملکت خسته شدم اخه ۲۱۰ لیتر بنزین ب کجا میرسه