کد مطلب: ۶۱۹۰۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهمیه بنزین بهمن چه کسانی واریز نشد؟/ سهمیه جدید بنزین چه زمانی توزیع می‌شود؟

سهمیه بنزین بهمن چه کسانی واریز نشد؟/ سهمیه جدید بنزین چه زمانی توزیع می‌شود؟

سهمیه بنزین بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۲۴ روز ۳۰ دی ماه، واریز شد. با این حال مردم هنوز نگران اخبار بنزین و طرح باز توزیع سهمیه سوخت هستند و در این میان، رانندگان اسنپ و تپ‌سی گلایه می‌کنند که از مرداد ماه، سهمیه بنزین دریافت نکرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهمیه بنزین بهمن ماه ۱۴۰۰، ساعت ۲۴ روز ۳۰ دی ماه، واریز شد.

سهمیه بنزین بهمن ماه خودروهای شخصی، بنا بر روال همیشگی، ۶۰ لیتر و سهمیه موتورسیکلت‌ها هم همچنان ۲۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی است.

سهمیه بنزین خودروهای عمومی و خدماتی نیز مانند همیشه، مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز شد.

اگرچه سهمیه سوخت خودروها واریز شده، اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که هنوز سهمیه سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی واریز نشده است. أنگونه که برخی از رانندگان اسنپ و تپسی می‌گویند حدود ۵ ماه است که این رانندگان سهمیه بنزین خود را دریافت نکرده‌اند و هنوز هم پاسخ روشنی به آنها داده نشده است.

با وجود واریز سهمیه بهمن‌ماه، باید دید آیا این ماه سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی واریز شده یا این هم ماه هم خبری از سهمیه سوخت بهمن این خودروها نیست.

سهمیه جدید بنزین، بهمن ماه واریز نمی‌شود؟

از طرف دیگر، حدود یک و نیم ماه از طرح تغییر سهمیه سوخت می‌گذرد. طرحی که قرار بود بر اساس آن سهمیه سوخت به جای خودرو به افراد تعلق بگیرد. اگرچه قرار بود این طرح به زودی در کیش و قشم اجرا شود، اما به نظر می‌رسد که اجرای آن فعلا مسکوت مانده است.

طبق آخرین اخبار جواد اوجی، وزیر نفت، طرح جدید «بنزین برای همه» یا همان تخصیص سهمیه به افراد به جای خودروها، هنوز تایید نهایی نگرفته و در دست بررسی است.

اوجی، وعده داده بود: طرح تخصیص سهمیه بنزین به همه مردم در حال بررسی کارشناسی و انجام کارهای آزمایشی است و هر زمان ابهام‌هایش برطرف شود از سمت دولت برای اجرای آن تصمیم‌گیری می‌شود.

حالا حدودا یک ماه و دو هفته از انتشار معاونت اقتصادی دولت سیزدهم درباره تغییر سهمیه بنزین می‌گذرد اما به نظر می‌رسد این طرح حالا حالاها در دستور قرار نمی‌گیرد.

فریدون عباسی دوانی، رییس کمیسون انرژی مجلس به تجارت‌نیوز گفته بود که طرح بنزین برای افراد هنوز به صورت لایحه به مجلس ارائه نشده است.

البته وزیر نفت چند هفته پیش برای ارائه توضیحاتی درباره طرح بازتوزیع سهمیه بنزین به مجلس رفت اما توضیحات او، اعضای کمیسیون انرژی را قانع نکرد. مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلسکه درباره این طرح اظهار نگرانی کرده بود، به تجارت‌نیوز گفته بود: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، شرایط اقتصادی کشور نابسامان شده و حالا اجرای همزمان این طرح با طرح حذف ۴۲۰۰ تومانی، نگرانی از به وجود آمدن تورم در کشور را بیشتر می‌کند.

با این همه به نظر می‌رسد حتی دولت سیزدهم که برای اولین بار اجرای این طرح را در دستور کار خود قرار داده است، هنوز جزئیات آن را نمی‌داند. هادی سبحانیان، معاون وزیر اقتصاد، اعلام کرده بود که این سهمیه، ۲۰ لیتر است اما وزیر نفت سهمیه جدید بنزین را ۱۵ لیتر می‌دانست.

در نهایت، جواد اوجی، وزیر نفت، دو هفته پیش در مجلس گفت که هنوز مشخص نیست که قرار است سهمیه بنزین هر فرد ۱۵ لیتر باشد یا ۲۰ لیتر. آن طور که از گفته‌های وزیر برمی‌آید، قرار است مردم بنزین ۱۵۰۰ تومانی را در کارت ملی خود دریافت کنند و آن را با قیمت آزاد بفروشند.

با این همه ناهماهنگی‌های اعضای دولت و همچنین هشدارهای کارشناسان درباره تبعات تورمی طرح واریز سهمیه به همه افراد جامعه و فروش آن در بازار، نگرانی از تغییر قیمت این حامل انرژی را افزایش می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خداوکیلی فرق بین موتور پراید وپژو رو تشخیص بدید بعد سهمیه وانت رو در نظر بگیرید اگه بنزین کم میشه برای همه ماشین ها کم بشه چرا از وانت تنهاکم میکنید این کارا چیه

  • ناشناس

    سهمیه بندی بنزین باید لغو شود
    یارانه قطع شود
    فقط کاهش ۶۰ درصدی کالاها را مردم میخوان

  • ناشناس

    بیشرف ها ماهی ۱۰ تا از وانت ها کم میکنن خدا ازتون نگذره

  • مهدی

    سلام اخه بی انصافا چرا دوباره سهمیه نیسان وانتها رو کم کردید؟بخدا نیسانهای بنزینی خیلی مصرفشون بالاست و من و امثال من که یه نیسان مدل هشتاد داریم و به زور خرج خانوادمون رو با اون درمیاریم چه گناهی کردیم که هر ماه ۲۰ لیتر از سهمیه مون کم میکنید…بخدا این انصاف نیست…ما اگه داشتیم و وضعمون خوب بود که نیسان مدل هشتاد سوار نمیشدیم هرروزم با این قطعات بی کیفیت و گرون تو مکانیکیا اسیر بشیم…اگه دلتون از سنگم بود باید برامون آب میشد…حداقل روزی ده لیتر مصرف داریم بجای ۳۰۰تا این ماه ۱۷۰لیتر شارژ کردید…جوابتون رو خوده خدا بده انشاءالله???

  • ناشناس

    درسته من هم نزدیک 4ماهه کار نمیکنم.اصلا برام نمیصرفه.چقدر بنزین 3تومانی آزاد بزنم.بعد میگن چرا راننده کم شده جالبه جوابشو می‌دونن و باز سوال میکنن و ابهام دارن

  • ناشناس

    سهمیه بنزین ۶ماه رو واریز نکرده از مهرماه پرداخت نشده هنوز.هیچکی هم جواب نمیده با این همه هزینه گرون وکرایه هوایی پایین بعد سهمیه بنزین رو هم نمی‌دم هرچند ناچیز هستش.الان ماشینم خراب شده از بس اینو کار کردم رفته تو ۱۷میلیون خرج موتور خدارو خوش نمیاد با مستأجری واین همه گروهی شغلمون هم شده اسنپ که اونم جواب نمیده فقط داریم زنده می‌مونیم بخدا این رسمش نیست

  • ناشناس

    چرا سهمیه نیسان وانت ۱۷۰ لیتر شده
    قطعازاسفند ماه میشه ۱۵۰ لیتر
    مسئولین خجالت بکشین
    زورتون به نیسان وانت ها رسیده

  • ناشناس

    من خودروی شخصی دارمسهمیه بنزین بهمن ماه من واریز نشده علت چیست؟

  • ناشناس

    من وانت دارم ۳ ماه هم هست پروانه فعالیت و پروانه اشتغال دارم باربرگ رد میکنم کارم هم تو طرح طرافیک هست بنزین هم شده ماهی ۹۰ لیتر ولی اصلا پولی به کارت من برای یا رانه بنزین واریز نشده لطفا راهنمایی کنید چکار کنم؟

  • وحید

    باسلام ، از بی نظمی درباره اسنپ از سهمیه سوخت بگم یا از کرایه های بی صرف بگم یا از کمیسیون ۲۳ درصد بگم یا از توجه نکردن به راننده بگم چی بگم ، من چند ساله که حالا اوایل پاره وقت در اسنپ کار میکردم ، چون کارگاه کابینت سازی داشتم اما الان بدلیل ورشکستگی کلا کارم اسنپ شده اونم بدلیل کرایه بی صرف در هفته کلا ۳ روز میشه کار کرد ، بعد از چند سال الان یکی دو میلیون وام میخوام میگن اصلا حرفشم نزن وام فقط برای کسانی که کرونا گرفتن هست اونم از برخی پرسیدم گفتن نه وام کجا بود . اسنپ اقا کلا وقت تلف کردن هست من اینو فهمیدم ، ۶ ماه هم هست که سهمیه سوخت ها رو عقب انداختن و ندادن