کد مطلب: ۶۱۱۱۲۰

سهمیه بنزین شهروندی کاهش یافت؟

سهمیه بنزین شهروندی کاهش یافت؟

وزیر نفت اعلام کرد: در طرح آزمایشی بنزین شهروندی به هر فرد ۱۵ لیتر بنزین می‌دهیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، داستان یک بام و دو هوا این است که: سرپرست منطقه آزاد کیش گفته بود ماهانه ۲۰ لیتر بنزین به شهروندان اعطا می‌شود در حالیکه وزیر نفت دیروز اعلام کرد که در این طرح آزمایشی به هر فرد ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی می‌دهیم! حال آنکه بالاخره مشخص است که سهم هر شهروند از این سهمیه پرحاشیه چقدر خواهد بود؟

آن طور که ایرنا گزارش داده، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و دستاوردهای جهاد‌دانشگاهی، افزود: دولت سیزدهم تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین ندارد و در تلاش است یارانه را به جای خودروها به افراد بدهد.وی با بیان اینکه دولت در تلاش است توزیع یارانه بنزین را عادلانه کند، گفت: برنامه این است که این طرح در جزایر کیش و قشم به‌صورت آزمایشی انجام شود. بحث افزایش قیمت نیست بلکه در تلاشیم تا حتی افرادی که خودرو ندارند از یارانه بنزین بهره‌مند شوند.

وزیر نفت ادامه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌داد: شاید جزو معدود طرح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی است که برای دولت هزینه دارد، اما مردم از این طرح بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مند می‌شوند.

به گفته اوجی، در این طرح به همه مردم بر اساس کدملی که یک سال از اقامت آنها در ایران می‌گذرد، چه صاحبان خودرو و چه افرادی که خودرو ندارند، ۱۵ لیتر بنزین یک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هزار و ۵۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد.

با این حال، پنج‌شنبه حسین شمسیان، مجری این طرح در کیش به خبرنگاران گفته بود به هر فرد ۲۰ لیتر بنزین ماهانه اختصاص خواهد یافت. محمدرضا لواسانی، سرپرست منطقه آزاد کیش هم قبل از شمسیان این رقم را اعلام کرده بود. به این ترتیب، مشخص نیست به چه دلیلی یکباره ۵ لیتر بنزین از سهمیه بنزین شهروندی افراد در این طرح آزمایشی کاسته شده است.

در صورت در نظر گرفتن خانوار استاندارد با ۳۶/ ۳نفر جمعیت، سهمیه ۱۵ لیتری به معنای ۵۰ لیتر بنزین ماهانه برای خانوار است. این در حالی است که سهمیه ۲۰ لیتری منجر به سهمیه ۶۷ لیتری برای هر خانوار استاندارد می‌شد. به همین ترتیب، خانوار سه نفره ۴۵ لیتر بنزین ماهانه و خانوار ۴ نفره ۶۰لیتر بنزین دریافت خواهند کرد. در حال‌حاضر هر خودرو سواری ماهانه ۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای با نرخ ۱۵۰۰ تومانی دریافت می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سهراب

    عدم صداقت دولت در طرح حمایت از مردم به عنوان طرح بنزین به سرانه خبر ۲۰.۳۰ وزیر نفت گفت به ازای هرنفر ۱۵ لیتر بنزین تعلق میگیرد کسانی که ماشین ندارند هم سهمیه خواهند گرفت وگفت ۲۷میلیون کارت سوخت داریم در طرح موجود اگر ۲۷میلیون کارت سوخت وسهمیه ۶۰ لیتری را محاسبه کنی سهمیه ماهانه ۱.۶۲۰میلیارد می شود ودر طرح حمایت اگر ۸۳ میلیون جمعیت وبه هرکدام ۱۵ لیتر سهمیه بدهند می شود ۱.۲۳۰ یعنی ماهیانه نزدیک ۴۰۰ میلیون سهمیه مردم کم می شود ودولت از مازاد فروش ۴۰۰ میلیون ماهیانه درآمد ۶۰۰میلیاردی خواهد داشت تازه جمعیت کشور با خارج نشینان بالای ۸۰ است وبه انها سهمیه تعلق نخواهد گرفت وتعداد سهمیه گیرندگان شاید کمتر از ۸۳میلیون هم باشد کاه تفاوت بیشتر خواهد شد اسم طرح هم طرح حمایت ازمردم است این کجاش به دولت هزینه دارد

    • ناشناس

      کارت سوخت موتور رو هم حساب کردی?مگه همه کارت سوخت ها مال خوردرو هستن?

    • ناشناس

      وزیر گفت ۲۷ میلیون کارت سوخت بنزین احتمالا منطورش کل کارتهای سوخته

    • ناشناس

      در تصدیق صحبتهای شما باید اضافه کنم موضوع قاچاق بنزین یک دروغ خنده داره… از اون خنده‌دارتر ملت پول ندیده که برای ۳۰ هزار تومن پول توجیبی بنزین از طرح حمایت میکنن

  • ناشناس

    ۱۵ لیتر در کلانشهرها شرم اور است

    • ناشناس

      شرم آور تر اون کامنتایی که میگن: طرح خوبیه چون ما ماشین نداریم!!!

  • ناشناس

    من خودرو ندارم. طرح خوبیه. اقلا پول بلیط خط واحد اتوبوس برامون جور میشه.

    • ناشناس

      مرد حسابی یذره فکر کن ماشین نداری… زندگی و معیشت که داری
      با وعده پول و یارانه به همین راحتی فریب میخوری؟ خبر نداری چه بلایی داره سرت میاد؟

    • ناشناس

      انموقعی که کرایه ماشین چند برابر پول دادی یادت میاد چه طرح خوبیه

  • ناشناس

    با سلام حلا چرا مبناشونا خانواده چهار نفری میرارند بعد کلی تبلیغ یارانه ۸۰۰ هزاری

  • ناشناس

    همیشه به نفع خودتون بوده نه مردم هر روز به دنبال گرون کردن همه چی هستین حالا بن کردین به بنزین

  • ناشناس

    عملا نیمی از کشور خانواده های دو و تک نفره هستن
    این طرح بدون گرانی بنزین عملا شمارو مجبور میکنه بنزین ۳ تومنی بخری
    اگر این غیرمستقیم گرانی نیست؟ پس چیه؟

  • ناشناس

    اینا قصد و نیت اصلی شون اینه که بنزین کارتی رو کلا جمع کنن فقط بنزین آزاد باشه اونم با نرخی گرونتر و این کار رو هم میکنن. عین خیال شون هم نیست با گرون کردن یا کم شدن سهمیه بنزین همه اجناس و خدمات گرون تر میشن مهم اینه که خزانه دولت و جیب حضرات پر بشه

  • سارا

    با پنبه سرمیبرن واقعا?

  • ناشناس

    خدایش خیلی ظالمین ، خلاصه بعد هر سر بالایی یه سر پایینی هم هست