کد مطلب: ۶۳۷۵۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهمیه بنزین نوروزی لغو شد؟

سهمیه بنزین نوروزی لغو شد؟

سهمیه بنزین نوروزی هر سال، بنا بر یک رویه عرفی با سهمیه فروردین واریز می‌شد، اما امسال دولت هنوز تصمیمی درباره واریز یا عدم واریز سهمیه بنزین نوروزی نگرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تنها چند روز به پایان سال جدید مانده، اما هنوز تکلیف سهمیه بنزین نوروزی مشخص نشده است. مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سهمیه بنزین نوروزی هنوز تعیین تکلیف نشده و تصمیم‌گیری در این حوزه در اختیار دولت است.

این سهمیه، بنا بر یک رویه عرفی، با سهمیه بنزین فروردین ماه هر سال واریز می‌شد، اما امسال هنوز حتی تصمیمی درباره آن اعلام نشد. تا پیش از سال ۹۸، تکلیف سهمیه بنزین در اسفند ماه مشخص بود. در سال‌های بعد از کرونا هم ستاد کرونا درباره سفرهای نوروزی اعلام موضع می‌کرد. پس از آن هم شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی توضیح می‌داد که قرار نیست خودروها سهمیه بنزین دریافت کنند.

عوامل لغو سهمیه بنزین نوروزی

چند اتفاق، احتمال واریز نشدن سهمیه بنزین را تقویت می‌کنند. اولین اتفاق، صحبت‌های کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است. او نگران بود که احتمالا مصرف بنزین در تعطیلات نوروز، بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در روز باشد.

اگر بخواهیم دقیق‌تر به اظهارات ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نگاه کنیم متوجه یک نکته می‌شویم. مصرف بنزین در نوروز امسال به خودی خود بسیار بالاست و دولت نگران کمبود بنزین در این بازه زمانی است. بحث مصرف بنزین و کمبود این سوخت این قدر جدی است که چندی پیش وزیر نفت اعلام کرد ممکن است مجبور به واردات بنزین شویم.

دومین عامل تاخیر زیاد در تصمیم‌گیری درباره بنزین است. تا پیش از این دولت در اسفند ماه تکلیف واریز بنزین را مشخص کرده بود. اما امسال با اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد افراد واکسن‌زده می‌توانند سفر کنند هنوز خبری از سهمیه بنزین نوروزی نیست. مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصمیم‌گیری درباره سهمیه بنزین را به دولت واگذار کرد، اما به نظر می‌رسد دولت امسال هم قصد ندارد بنزین نوروزی واریز کند.

وزارت نفت هم گفت که هنوز تصمیمی درباره سهمیه بنزین نوروزی به آن‌ها ابلاغ نشده و معاون وزیر نفت هم درباره این سهمیه اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به جز این سه عامل، فریدون عباسی دوانی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس به تجارت‌نیوز گفته بود نباید با تخصیص سهمیه بنزین اضافه، مردم را تشویق به سفر کنیم. او معتقد بود تخصیص سهمیه بنزین نوروزی با تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا متناقض است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اونایی که دو دوز واکسن رو تزریق کردن با وسیله خودشون یا اتوبوس و .‌‌.. اگر پولی البته داشته باشن میرن مسافرت… حالا میخوای بنزین بده میخوای نده… حداقل بنزین نمیدی پولشو بده… .