کد مطلب: ۳۲۹۶۳۴

سهم بالای مصرف گاز در بخش خانگی

سهم بالای مصرف گاز در بخش خانگی

گاز به عنوان منبع انرژی مطمئن مورد استقبال صنایع و بخش‌های متعددی قرار دارد که طی ۸ ماه ابتدایی سال ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز به صنایع عمده، ۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب در صنایع غیرعمده به همراه به بخش‌های خانگی و تجاری و ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به نیروگاه‌ها ارسال شده است.

گاز به عنوان منبع انرژی مطمئن مورد استقبال صنایع و بخش‌های متعدد دیگری قرار می‌گیرد که می‌توان آن را به حوزه‌های خانگی و تجاری، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها، گاز تحویلی به صنایع عمده، تزریق گاز به میادین نفتی، خوراک پتروشیمی‌ها و صادرات تقسیم کرد که در میان این‌موارد، بخش خانگی بیشترین سهم را در مصرف گاز به خود اختصاص داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بنابر آخرین آمار منتشر شده، گازرسانی به صنایع عمده از ابتدای سال ۹۷ تا پایان آبان‌ماه ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب، در صنایع غیرعمده به همراه به بخش‌های خانگی و تجاری ۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب و مدت زمان مذکور ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به نیروگاه‌های سراسر کشور ارسال شده است.

در سطوح مختلف مصرف، گازرسانی به روستا‌ها در مرکز توجه قرار دارد به گونه‌ای که طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته روزانه به ۱۰ روستا گازرسانی خواهد شد که مجموع آن تا پایان امسال به ۳ هزار و ۶۰۰ روستا خواهد رسید و ادامه این روند پروژه گازرسانی را تا ۲ سال آینده تکمیل خواهد کرد.

گفتنی است در حوزه گازرسانی به شهر‌ها نیز در جهت سرعت بخشیدن به عملیات پروژه‌ها از توان بخش خصوصی و برون سپاری استفاده شده که بیش از ۲۰ شهر نیز در فهرست این گروه قرار گرفته تا در صورت تایید صلاحیت عملیات فنی آن‌ها به بخش خصوصی سپرده شود.

در حوزه صادرات نیز به عنوان بخش درآمدزا برای کشور، بررسی‌های بازار‌های جهانی نشان از افزایش سهم تجارت این نوع از انرژی در بازار‌های جهانی دارد و بنا بر برخی پیش بینی‌ها این بازار تا سال ۲۰۴۰ رشد حدود ۱، ۸ درصدی خواهد داشت و سهم ۲۶ درصدی از سبد انرژی جهانی را از آن خود خواهد کرد.

ایران نیز با دارا بودن حجم بالایی از منابع گاز جهانی به دنبال افزایش سهم خود از این بازار است که بر اساس برنامه‌های صورت گرفته در وزارت نفت، اولویت صادرات گاز ایران در مرحله نخست، کشور‌های همسایه و در مرحله پس از آن توسعه صنعت گاز طبیعی مایع شده (LNG) تدوین شده است.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.