کد مطلب: ۲۳۹۳۶۶

سهم ۲۵.۵ درصدی تلفات در مصرف آب

سهم ۲۵.۵ درصدی تلفات در مصرف آب

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: میزان تلفات واقعی شبکه توزیع آب کشور ۱۳.۴، تلفات ظاهری ۱۰.۴ درصد و میزان مصارف مجاز بدون درآمد، ۱.۷ درصد است.

شاهین پاکروح، معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در پاسخ به اینکه میزان هدررفت آب در کل کشور چه میزان بوده و این میزان چه تاثیری بر شرایط آبی کشور دارد، گفت: هدررفت آب در شبکه توزیع کشور از دو بخش هدررفت واقعی که ناشی از فرسودگی شبکه آب است و هدررفت ظاهری که به عدم دقت دستگاه های اندازه‌گیری و انشعابات غیرمجاز تقسیم می‌شود. به این ترتیب باید گفت تلفات آب کل کشور ۲۵.۵ درصد است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پاکروح در ادامه گفت: میزان تلفات واقعی شبکه توزیع آب کشور را ۱۳.۴، تلفات ظاهری را ۱۰.۴ درصد و میزان مصارف مجاز بدون درآمد را ۱.۷ درصد است.

این مقام مسئول ادامه داد: میزان تلفات کل کشور مربوط به تلفات واقعی نمی‌شود که البته برای کاهش این میزان نیز، برنامه‌ریزی‌هایی داریم؛ به این ترتیب که بر اساس اعتباراتی که در اختیار ما قرار می‌گیرد، سالانه ۶ تا ۷ هزار کیلومتر از شبکه توزیع کشور را بازسازی می کنیم؛ به موازات این، کنتورهای فرسوده را تعویض و انشعابات غیرمجاز را مسدود می‌کنیم.

پاکروح با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ای که برای کاهش تلفات شبکه انتقال آب داریم سالانه نیم درصد از این میزان باید کاسته شود، افزود: به طور کلی کاهش تلفات آب کشور به خودی خود در کاهش مصرف تاثیر‌گذار است، اما باید در نظر داشت که اقتصاد آب، اقتصاد ضعیفی است و تا زمانی که سهم هزینه کرد آب در سبد هزینه خانوار سهم اندکی را به خود اختصاص می‌دهد، تاثیر کاهش میزان تلفات به طور چشم‌گیری در میزان صرفه‌جویی مصرف دیده نمی‌شود.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.