خبر مهم:

کد مطلب: ۲۶۷۹۰۶

سهم ۳ درصد گردشگری در اقتصاد ایران

سهم ۳ درصد گردشگری در اقتصاد ایران

مشاور رئیس‌جمهوری با بیان این‌که گردشگری سهم حدود ۳ درصدی در اقتصاد کشور دارد، گفت: برای افزایش سهم این بخش در اقتصاد کشور نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان در زیرساخت‌ها هستیم.

اکبر ترکان در مراسم اختتامیه، نمایشگاه و معرفی نفرات برتر مسابقه بین‌المللی طراحی مجتمع بین راهی با بیان این‌که دولت می‌خواهد اقتصاد کشور را با تکیه بر گردشگری تقویت کند، اظهار کرد: سهم گردشگری از اقتصاد ایران 2 تا 3 درصد برآورد می‌شود و اگر می‌خواهیم این بخش را گسترش دهیم لازمه آن سرمایه‌گذاری‌های کلان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان این‌که برای دو برابر شدن سهم گردشگری از اقتصاد باید به همین میزان زیرساخت‌های گردشگری را افزایش دهیم، افزود: کشورهایی مانند ترکیه، امارات، و ایتالیا و اسپانیا در جنوب قاره اروپا به این دلیل رتبه‌های خوبی در گردشگری دارند که سرمایه‌گذاری‌های کلانی در این بخش انجام داده‌اند.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های بالای گردشگری در کشور وجود دارد که باید از آنها استفاده کنیم، بی‌شک بدون سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها سهم گردشگری ایران افزایش نمی‌یابد.

مشاور رئیس‌جمهوری بیان کرد: باید بتوانیم در 100 نقطه جغرافیایی ایران جاهایی مثل سرزمین ایرانیان (منطقه ویژه اقتصادی زرندیه) ایجاد کنیم تا زمینه اشتغال، رونق اقتصادی و تعامل با سایر کشورها را فراهم آوریم.

در این مراسم مشاور سابق وزیر راه و شهرسازی نیز با تاکید بر اهمیت ساخت مجتمع‌های بین راهی برای تامین نیاز کاربران جاده گفت: مجتمع‌های بین راهی علاه بر امنیت، سوخت،‌تعمیرات و… مردم را تامین می‌کند.

داوود کشاورزیان با بیان این‌که در حال حاضر حدود 600 مجتمع فعال بین راهی در کشور داریم، افزود: به همین تعداد نیز مجتمع بین راهی در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: حدود 600 مجتمع بین راهی برای جاده‌های کشور کمبود داریم.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.