کد مطلب: ۱۹۵۱۱۰

سهم ۹۰ درصدی نظام بانکی در تامین مالی اقتصاد

سهم ۹۰ درصدی نظام بانکی در تامین مالی اقتصاد

معاون بانک مرکزی گفت: باید بپذیریم نظام مالی ما مربوط به چند دهه گذشته است.

پیمان قربانی در نشست «بررسی یکپارچه سازی کسب و کارهای مختلف مالی» در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اظهار کرد: هرچه تامین مالی در اقتصاد بیشتر باشد، همگرایی این اجزا نیز با یکدیگر افزایش می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به تامین مالی ۹۰ درصد اقتصاد کشور از سوی نظام بانکی، گفت: باید هماهنگی و همکاری بین اجزای نظام مالی زیاد باشد، در غیراین صورت به اقتصاد صدمه وارد می‌شود.

معاون اقتصادی بانک مرکزی، همکاری بین دستگاه‌ها و نهادهای مالی را ضروری دانست و گفت: قطعا این همکاری هنوز به درجه مطلوب نرسیده چراکه ساختار مالی ما نیازمند تحولاتی است که باید هر چه سریعتر انجام شود.

قربانی با بیان اینکه اگر در حوزه بانکداری الکترونیک پیشرفت نمی‌کردیم، شاهد وضعیت وخیم‌تری در سایر متغیرهای اقتصادی بودیم، تصریح کرد: حتی اگر این پیشرفت را در بانکداری الکترونیک نداشتیم، معضلات در بخش ترافیک و آلودگی هوا نیز خیلی بیشتر از وضعیت فعلی بود.

معاون اقتصادی بانک مرکزی در ادامه با تاکید براینکه هنوز ظرفیت برای حرکت به سمت نوآوری‌های جدید وجود دارد گفت: باید قبل از همه این موارد، به اصلاح ساختار نظام مالی توجه کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات نیز ضعف‌های جدی وجود دارد چراکه عمده سرمایه‌گذاری‌های بانک‌ها در این محل بر نمی‌گردد، تصریح کرد:‌ باید قبول کنیم که نظام مالی ما مربوط به چنددهه گذشته است.

منبع: بانک امروز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.