کد مطلب: ۳۸

سه دلیل برای گرانی این روزهای ارز

سه دلیل برای گرانی این روزهای ارز

قطعي شدن اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها، تصويب نهايي افزايش نرخ خوراک پتروشيمي از 7 به 13 سنت و علامت‌دهي به بازار با افزايش نرخ ارز در بودجه، عواملي است که به گفته فعالان بازار بر افزايش قيمت‌ ارز تاثيرگذار بوده است. از ابتداي هفته جاري قيمت ارز سير صعودي به خود گرفته بود و

قطعي شدن اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها، تصويب نهايي افزايش نرخ خوراک پتروشيمي از 7 به 13 سنت و علامت‌دهي به بازار با افزايش نرخ ارز در بودجه، عواملي است که به گفته فعالان بازار بر افزايش قيمت‌ ارز تاثيرگذار بوده است.
از ابتداي هفته جاري قيمت ارز سير صعودي به خود گرفته بود و امروز با يک جهش 40 توماني به حدود 3020 تومان رسيده است. در همين رابطه يکي از کارشناسان باسابقه بازار ارز گفت: خبر‌هايي که در چند روز اخير در حوزه اقتصادي مطرح شده از جمله اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه‌ها در اوايل سال آينده بر بازار ارز تاثير گذار بوده است.
اين صراف گفت: از طرف ديگر در مصوبه مجلس قيمت خوراک پتروشيمي‌ها از 7 سنت به 13 سنت افزايش يافت و با توجه به اينکه ارزهايي که از ناحيه پتروشيمي‌ها به بازار تزريق مي‌شد، تاثير مثبتي بر ثبات قيمت‌ها داشت، اين رشد قيمت موجب شد با احتياط ارز خود را به بازار عرضه کنند.
به گفته ابتدا در چند روز قبل قيمت ارز حواله‌اي افزايش يافت و پس از آن تاثير خود را بر ارز اسکناس گذاشت.
يکي ديگر از صرافان در اين باره گفت: قيمت مصوب ارز در بودجه سال آينده حدود 2600 تومان است و همين مساله بر حرکت بازار نسبت به قيمت آينده ارز اثرگذار بوده است.
هم‌اکنون قيمت سکه طرح جديد با 25 هزار تومان افزايش 993 هزار و 300 تومان، سکه طرح قديم با 27 هزار تومان رشد 993 هزار تومان ونيم سکه با 4 هزار تومان افزايش 495 هزار تومان به فروش مي‌رسد. ريع سکه با 5 هزار تومان رشد قيمت 295 هزار تومان، سکه گرمي با رشد 9 هزار توماني 195 هزار تومان و هر گرم طلاي 18 عيار با 1478 تومان افزايش 98 هزار و 989 تومان فروخته مي‌شود.
در بازار جهاني در حال حاضر اونس با 1.80 دلار کاهش 1336.20 دلار براي فروش تعيين قيمت شده است.
در بازار ارز، دلار با پرش 40 توماني از مرز 3 هزار تومان عبور کرد و به 3020 تومان رسيد. همچنين يورو با 40 تومان رشد 4140 تومان و درهم با 7 تومان افزايش 819 تومان معامله مي‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.