کد مطلب: ۱۴۴۴۶۴

سوخت‌ زیستی؛ راهکاری برای کنترل مصرف سوخت‌های فسیلی

سوخت‌ زیستی؛ راهکاری برای کنترل مصرف سوخت‌های فسیلی

رئیس کمیته سوخت‌های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری، میزان مصرف روزانه بنزین و گازوئیل در ایران را به اندازه میزان مصرف در اتحادیه اروپا دانست و گفت: این در حالی است که استفاده از سوخت‌های زیستی کمک مؤثری به کنترل میزان مصرف سوخت‌های فسیلی دارد.

میثم طباطبایی با اشاره به ضرورت استفاده از سوخت‌های زیستی در کشور، افزود: با توجه به مصرف بالای سوخت در کشور، استفاده از سوخت‌های زیستی ضروری است؛ چرا که کمک موثری به مسئولان در زمینه کنترل مصرف سوخت‌های فعلی خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: از 70 سال قبل سوخت‌های زیستی در دنیا مورد استفاده قرار ‌گرفته است، ولی در ایران هنوز در زمینه استفاده از این نوع سوخت‌ها به توافق نرسیده‌ایم.

طباطبایی با بیان اینکه با توجه به مصرف بالای سوخت در کشور تا چند سال آینده، دیگر نمی‌توانیم نفت صادر کنیم، خاطرنشان کرد: به این ترتیب مصرف و تولید نفت در کشور یکسان خواهد شد، از این رو امیدواریم این موضوع زنگ خطر را برای مسئولان به صدا درآورد و به سمت سوخت‌های جایگزین حرکت کنیم.

رئیس کمیته سوخت‌های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری، یادآور شد: افزایش 4.5 درصدی مصرف سوخت در کشور گویای بالا بودن مصرف انرژی است و اگر برای این موضوع فکری نشود، قطعا کشور در آینده در زمینه سوخت با مشکل مواجه خواهد شد.

وی، میزان بنزین و گازوئیل روزانه در ایران را 60 میلیون لیتر ذکر کرد و ادامه داد: این میزان به اندازه کل مصرف اتحادیه اروپا است.

طباطبایی با بیان اینکه به آینده انجمن سوخت‌های زیستی ایران امیدوار هستیم، اظهار امیدواری کرد با تشکیل انجمن سوخت‌های زیستی و اجرایی شدن اهداف تعیین‌شده برای آن، بتوان مصرف سوخت در کشور را بهینه و سوخت‌های زیستی را وارد چرخه سوخت مصرفی کشور کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.