کد مطلب: ۷۴۲۳۹۷

کلاهبرداری جدید از سود سهام عدالت

کلاهبرداری جدید از سود سهام عدالت

دریافت هرگونه پیام و اطلاعات درباره واریز سود سهام عدالت از منبعی به غیر از حساب بانکی، یکی از شیوه‌های جدید کلاهبرداری است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دریافت هرگونه پیام و اطلاعات درباره واریز سود سهام عدالت، یکی از شیوه‌های کلاهبرداری است.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه هشدار داد که مشمولان سود سهام عدالت از ارسال شماره حساب بانکی یا هرگونه اطلاعات فردی برای دریافت سود سهام عدالت خودداری کنند.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در هشداری پیامکی به همه مشمولان سود سهام عدالت، آنان را از ارسال شماره حساب بانکی یا هر گونه اطلاعات فردی برای دریافت سود سهام عدالت بر حذر داشت.

در این پیامک نوشته شده است: «سهام‌داران محترم سهام عدالت، دریافت هرگونه اطلاعات از شما جهت واریز سود سهام عدالت، یکی از شیوه‌های کلاهبرداری است. سود به صورت خودکار به حساب بانکی ثبت‌شده توسط شما در سامانه سجام یا سامانه سهام عدالت واریز می‌گردد.»

بر اساس این گزارش، مرحله نخست واریز سود سهام عدالت 29 آذر تا یکم دی انجام شد؛ اما برای برخی از مشمولان دریافت این سود، واریزی انجام نشد. گفته شده است دلیل اصلی عدم واریز، اشتباه وارد کردن اطلاعات و شماره شبا سهامداران است و بر همین اساس تا زمانی که شماره شبا اصلاح نشود، دارندگان سهام عدالت سودی دریافت نخواهند کرد.

در صورت اصلاح اطلاعات بانکی، مبلغ سود این مرحله نیز با مرحله بعدی واریزی‌ها که احتمالا اسفند 1401 خواهد بود، به حساب بازماندگان سود سهام عدالت پرداخت می‌شود.

بررسی وضعیت جاماندگان سود سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت تمام شده اما تعدادی از دارندگان سهام عدالت هیچ سودی دریافت نکردند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد احتمالا این گروه همان افرادی هستند که شماره شبای آنها نامعتبر است.

واریز نشدن سود سهام عدالت مشکل امسال نیست و این مساله هر بار تکرار می‌شود و علت آن اشتباه بودن اطلاعات شماره شبای سهامداران است.

رئیس سازمان بورس هم علت واریز نشدن سود سهام عدالت برای برخی را همین موضوع ذکر کرده و گفته: دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود، حتما باید اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل کرده باشند. تاکنون حدود ۴۴ میلیون نفر اطلاعات خود را تکمیل کرده و حدود ۱.۵ میلیون نفر اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل نکرده‌اند، که امکان واریز سود برای این افراد وجود ندارد.

مدیر پرداخت سود سپرده‌گذاری مرکزی هم علت واریز نشدن سود سهام عدالت را همین نکته عنوان کرده و گفته سود سهام عدالت از طریق شبکه بانکی به حساب سهامداران واریز می‌شود و در صورت وجود هرگونه اشکال در حساب شبای افراد، مبلغ واریز شده برگشت خورده و تا زمانی که حساب مذکور اصلاح نشود امکان واریز سود سهام عدالت وجود ندارد.

اما کدام حساب‌ها حساب ایراددار محسوب می‌شود و چه کسانی نمی‌توانند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند؟ افرادی که

- شماره شبای آنها نامعتبر است.

-شماره حساب ارزی دارند.

-شماره حساب به نام دو نفر است.

-بیش از شش ماه حساب راکد بوده و هیچ گردشی نداشته باشد.

این موارد از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود سود به حساب سهامداران سهام عدالت واریز نشود.

منبع: اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    تورابه خدا فروش را شروع کنید به قرآن دیگه سکته کردیم؟

  • سجاد

    فروش سهام عدالت چی شد

  • لییلا محمدی

    سلام من سهام عدالت خود را نگرفتم

    • احمد محمدی

      علیک سلام
      شما میگویید حالا ماچکار کنیم که شما سهام نگرفته اید