خبر فوری:

کد مطلب: ۵۵۵۵۹۲

اینفوگرافیک درباره سود و زیان تولید خودرو در ایران

زیان تولید هر پژو در ایران ؛ ۲۵ میلیون تومان!

زیان تولید هر پژو در ایران ؛ ۲۵ میلیون تومان!

تولید هر خودرو در ایران چقدر سود یا زیان دارد؟ طبق صورت مالی منتشر شده توسط خودروسازان به صورت میانگین تولید هر خودرو در ایران هشت میلیون تومان برای آن ضرر دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق آمارهای رسمی منتشر شده توسط خودروسازان، آنها به دلیل اختلاف بین هزینه تولید و درآمد ناشی از فروش در تولید نه‌تنها سود نمی‌کنند، بلکه زیان هم می‌کنند.

سه خودروساز بزرگ کشور در سال ۹۹ برای تولید هر خودرو به طور متوسط ۱۲۲ میلیون تومان هزینه کرده‌اند اما به طور متوسط ۱۱۴ میلیون تومان برای فروش هر محصول پول گرفته‌اند.

زیان تولید آنها در انواع خودروهای سمند بیش از ۳۴٫۵ میلیون تومان، در تولید هر خودرو پژو بیش از ۲۵٫۳ میلیون تومان، دنا بیش از ۱۳٫۸ میلیون تومان و تیبا بیش از ۱۲٫۷ میلیون تومان بوده است.

1 27

پیش از این نیز محمد رضا نجفی‌منش از فعالان حوزه قطعه‌سازی و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران آمار داده بود که خودروسازان بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در سال زیان بابت اجرای طرح‌های پیش‌فروش دارند که منجر به ارزان‌فروشی آنها نسبت به قیمت‌ها در بازار شده است.

آخرین اخبار در حوزه خودرو را در صفحه خودرو دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اولا که اینا دروغه دوما حق و حقوق و ریخت و پاشای مدیرانش کم بشه سومندش حقوق گمرکی و سود بازرگانی و … از ماشینهای تولید داخل نگیرن چهارما بازم دروغ میگن اگه راس میگن چرا اعلام ورشکستگی نمیکنن
    پنجماً چطوری دارن ضرر میدن در صورتی که قیمت ماشین آشغالی مثل دنا در ایران تقریبا با تویوتا کرولا خارج از ایران برابری می‌کنه.
    الحق که شما خیلی رو دارین

  • علرضا

    باور کنید ما راضی به زیان شما نیستیم،
    ورود خودرو را آزاد کنید تا هم مردم از داشتن خودروی با کیفیت و امن لذت ببرند و هم شما زیان ندهید
    بسم‌الله

    • ناشناس

      واقعا گل گفتی.

  • ناشناس

    ای کاش یک نفر هم می آمد ضرر جانی ومالی وارد به مردم بد بخت را که این حلب سازها طی چندین سال وارد کرده ومی کنند وخون مردم را می مکندرا محاسبه و به عموم ملت اعلام می نمود تا از این جو سازی هر روزه برای افزایش قیمت دست بر می داشتند.

  • Javad

    همش دروغ واقعا یه نفر نیست بزنه تو دهن اینا
    مردم به هوش باشید دوباره خودرو رو میخان گرون کنن فقط با نخریدن خودرو صفر میتونیم جلو اینها واستیم

  • ناشناس

    دروغ سیزده بود ناراحت نشید

  • منتقد

    به خدا ما رازی نیستیم شما ضرر کنید ، جمع کنید این حرف ها رو ، اگر ضرر میکنید پس تولید نکنید ، هم شما ها با این ماشین های افتضاح نمیزارید مردم راحت زندگی کنند ، لگن تحویل ملت میدید . بزارید واردات خودرو آزاد بشه

    • mostafa

      رییسی وعده داده به زودی قیمت خودرو رو آزاد میکنه و از انحصار در میاره.

  • منتقد

    درود و وقت بخیر.
    همانطور که میدونید سایتهایی مثل فارس و کرمانشاه و مازنداران و تبریز ایران خودرو قابلیت ساخت اتاق ندارند و ا اتاق مونتاژ شده به این ااستانها از کارخانه های نظیر تهران و خراسان ارسال میگردد که طبعا هزینه ی تولید رو بالا میبرد.
    با این بازار انحصاری که با کمک دولت در اخنیار دارند به جای مانور دادن روی افزایش قیمت و فشار روی مصرف کننده بهتره فکری برای این سایتها بکنند.

  • ناشناس

    سلام دوستان اگر انحصار تولید دمپایی راهم تو این کشور به هر کسی بدند یک ساله ملیاردر میشه چطور خودرو با این قیمت انحصاری که پولش هم پیش پیش میگیرند هر وقت هم عشقشون کشید تحویل میدند خدمات بعد از فروش هم که ….قطعات آشغال کیفت صفر قرارداد ترکمنچای به قیمت روز ازت میگیرند بعد چطوری ضرر میکنند والا چی بگم فکر کنم ما مردم مشکل داریم

  • من

    تولید دمپایی را به هرکی توایران انحصاری بدند برا خودش یه غول اقتصادی می شه حالا خودرو انحصاری قرارداد ترکمنچای تحویل عشقی پول اول گرفته میشه خدمات پس از فروش صفر کیفیت منفی صفر تازه ضرر میدند.ما ملت گوش هامون یه مشکلی داره??

  • ناشناس

    ارزش این خودروها در مقابل خورده ای خارجی واقعا سفره در ثانی شما اگر ضرر کنید ادامه کار میدید مشخصا این حرفها منطقی نیست