کد مطلب: ۴۱۰۷۶۷

سکه به بیشترین قیمت ۵ ماه اخیر رسید / افزایش ارتفاع دلار تا سقف ۵ ماه

سکه به بیشترین قیمت ۵ ماه اخیر رسید / افزایش ارتفاع دلار تا سقف ۵ ماه

یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است و بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیو ز، یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

تداوم حبس بازه‌ای سهام در بازار سرمایه

شاخص کل بورس تهران در ۴ جلسه از ۵ جلسه معاملاتی هفته گذشته رشد آرام و کم‌رمقی را تجربه کرد و تنها یکشنبه نزولی بود. به این ترتیب بازدهی شاخص کل بورس طی هفته اخیر ۶/ ۰ درصد ثبت شد.

شاخص کل هم‌وزن نیز با مورد اقبال قرار گرفتن سهام شرکت‌های کوچک‌تر بورسی طی هفته گذشته رشد ۲/ ۳ درصدی را تجربه کرد. نماگر اصلی بازار سهام پس از لمس سقف تاریخی خود در ۱۳ مهر روند متزلزلی را تجربه می‌کند.

در هفته‌های گذشته نوسانات بازار سهام کاهش یافته است؛ اما با وجود افزایش قیمت عموم سهم‌ها در هفته اخیر، به نظر می‌رسد معامله‌گران همچنان در انجام معاملات خود با احتیاط عمل کرده و در تزریق نقدینگی جدید به بازار سهام مردد هستند.

20 01 4

افزایش ارتفاع دلار تا سقف ۵ ماه در بازار ارز

نرخ دلار طی هفته گذشته پس از ۵ رشد متوالی نهایتا در نرخ ۱۱ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد. به این ترتیب شاخص ارزی کشور با ثبت بازدهی هفتگی ۸/ ۳ درصدی، بیشترین رشد هفتگی در ۶ ماه اخیر را تجربه کرد.

دلار پس از نزول تا کف کانال ۱۱ هزار تومان در ابتدای آبان، بر مدار صعودی قرار گرفت. این رشد از روز چهارشنبه جدی‌تر شد و نرخ دلار در این روز نزدیک به ۲ درصد رشد کرد. برخی تحلیلگران افزایش سنتی تقاضای دلار با نزدیک شدن به پایان سال میلادی را علت اصلی افزایش نرخ ارز می‌دانند. گروهی دیگر با اشاره به فروکش هیجان‌ها در بازار سهام (جدی‌ترین رقیب بازار ارز در ماه‌های گذشته) شکل‌گیری تقاضای جدید سفته‌بازی برای دلار را عامل اصلی رشد نرخ آن می‌دانند.

20 02 4

سکه در تعقیب ارز

سکه طرح جدید طی هفته گذشته رشد 2 درصدی قیمت را تجربه کرد و در آخرین روز کاری هفته در سطح 4 میلیون و 70 هزار تومان معامله شد. نرخ دلار در بازار تهران از یکشنبه بر مدار صعودی قرار گرفت و نهایتا به بیشترین سطح خود در ۵ ماه اخیر رسید.

به این ترتیب، سکه همپای دلار صعود کرد و از یکشنبه بالاتر از مرز ۴ میلیون تومانی معامله شد. به‌رغم تمام نااطمینانی‌ها از روند مذاکرات تجاری چین و آمریکا، برآیند تغییرات قیمت طلای جهانی در هفته گذشته کاملا محدود و کمتر از ۵/ ۰ درصد بود.

با این حال افت قیمت طلای جهانی و رسیدن به کف ۳ و نیم ماهه در میانه هفته گذشته سبب شده تا سکه با احتیاط بیشتری در تعقیب دلار گام بردارد.

20 03 4

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هر دم از این باغ بری میرسد…