کد مطلب: ۴۵۶۵۰۰

قیمت سکه چه خواهد شد؟

قیمت سکه چه خواهد شد؟

در کنار عبور دلار از سقف ذهنی ۱۸ هزار تومان، انتظار برای رکوردشکنی طلای جهانی هم محرک سکه در این هفته به حساب می‌آید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار سکه، دیروز خریدها بار دیگر افزایش یافت و این فلز گرانبها به کانال ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بازگشت. دیروز فلز گرانبهای داخلی ۶۰ هزار تومان افزایش را به ثبت رساند و به بهای ۷ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان رسید.

این افزایش پس از آن صورت گرفت که سکه در معاملات روز شنبه ۵۰ هزار تومان افت قیمت را به ثبت رسانده بود.

دیروز بازارهای جهانی تعطیل بود و طلا نوسان خاصی نداشت، در نتیجه نوسانات سکه تحت‌تاثیر دلار بود.

دنیای اقتصاد علاوه بر این روایت از آخرین وضعیت بازار و قیمت سکه ، در گزارشی دیگر نوشت: بازار طلا دیروز در پی تداوم کاهش ارزش پول ملی رکورد تازه‌ای بر جا گذاشت. بهای هر سکه طرح جدید دیروز ۶۰ هزار تومان افزایش یافت و ضمن عبور از قله‌های قبلی در ارتفاع بی‌سابقه ۷ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان مستقر شد. سکه پنج‌شنبه هفته قبل هم در اثر پیشروی دلار و همچنین اوج‌گیری طلای جهانی، تا سطح ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پیش آمد اما سرانجام طی روز گذشته بود که با یاری دلار و البته عقبگرد بورس به سطح بی‌سابقه جدیدی دست یافت.

به نظر می‌رسد برای پیش‌بینی روند آتی این بازار باید رقابت سکه را با بورس رصد کرد. در کنار عبور دلار از سقف ذهنی ۱۸ هزار تومان، انتظار برای رکوردشکنی طلای جهانی هم محرک سکه در این هفته به حساب می‌آید.

چشم‌انداز تورمی صعود

هر اونس طلا هفته قبل ضمن صعود ۷/ ۲ درصدی تا سطح ۱۷۳۱ دلاری بالا رفت. طلا از ۱۰ آوریل چنین رشدی را تجربه نکرده بود. علائمی از شروع موج دوم کرونا و هشدارهای ریاست فدرال رزرو در مورد تعمیق رکود را باید از عوامل اصلی جهش طلا دانست.

فدرال رزرو اعلام کرد نرخ بهره تا سال ۲۰۲۲ حدود صفر باقی خواهد ماند اما پیش‌بینی ثبت سنگین‌ترین سقوط اقتصاد آمریکا از جنگ جهانی دوم (۵/ ۶ درصد) توام با تزریق مضاعف پول از محل خرید اوراق قرضه، دلار را تضعیف و از طلا حمایت کرد.

طبق نظرسنجی سایت کیتکو ۷۱ درصد از تحلیلگران با اتکا به بسط پولی توسط بانک‌های مرکزی انتظار دارند طلا در هفته پیش رو افزایشی عمل کند. مخالفان رشد، کاهش جریان اطلاعات در هفته پیش رو را عامل ثبات اونس می‌دانند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.