کد مطلب: ۲۴۷۰۲۳

سیاست اصل ۴۴ تنها معطوف به واگذاری‌ها نیست

سیاست اصل ۴۴ تنها معطوف به واگذاری‌ها نیست

فولادگر گفت: جان کلام در اصل ۴۴ کاهش تصدی‌گری دولت، توانمندسازی بخش خصوصی و آوردن مردم به صحنه اقتصادی کشور است.

حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان و رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی و اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی، در خصوص سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: در گزارش مجلس در خصوص سیاست‌های کلی اصل ۴۴ بیشتر بر تکالیف باقی مانده متمرکز شده‌ایم و در این گزارش تلاش شده که بگوییم این سیاست تنها معطوف به واگذاری‌ها نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: بسیاری از واگذاری‌ها می‌توانست بهتر صورت بپذیرد، به دلیل اینکه برخی از اولویت‌ها رعایت نشده و بخش خصوصی حقیقی پا به این عرصه نگذاشته است، لذا واگذاری‌ها بیشتر به سمت رد دیون پیش رفته است.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی گفت: باقی مانده تکالیف از جمله توانمندسازی بخش خصوصی، رفع انحصار و مواردی از این دست را در برنامه و دستورکار قرار داده‌ایم.

فولادگر بیان کرد: در بحث حمایت از کالای ایرانی مردم به عنوان مصرف‌کننده انتظار دارند از کالایی حمایت کنند که دارای کیفیت، قیمت مناسب و رقابت پذیر باشد و در مقابل ما نیز از مردم می‌خواهیم که حامی کالای ایرانی باشند تا این موضوع موجب رشد و توسعه اقتصاد کشور شود.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: تولیدکننده ایرانی در صورتی در صحنه رقابت با کالای خارجی می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد که در مقابل ورود کالای قاچاق و واردات بی رویه حمایت شود.

وی تصریح کرد: جان کلام در اصل ۴۴ کاهش تصدی‌گری دولت، تغییر نقش دولت از دخالت به سیاست‌گذاری، نظارت و همچنین توانمندسازی بخش خصوصی و آوردن مردم به صحنه اقتصادی کشور است.

منبع: رادیو گفت‌و‌گو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.