کد مطلب: ۱۳۲۹۷۱

وزیر تعاون در مراسم صندوق بیمه اجتماعی روستاییان:

سیاست صدقه‌ای زمینه توسعه روستاها را فراهم نمی‌کند

سیاست صدقه‌ای زمینه توسعه روستاها را فراهم نمی‌کند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست صدقه‌ای زمینه توسعه روستاها را فراهم نمی‌کند و اینکه بخواهیم وعده پرداخت پول اندک را به روستاییان بدهیم و 6 برابر آن را از جیب آنان دریافت کنیم، سیاست نادرستی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی ربیعی در مراسم اعطای نخستین احکام بازنشستگی پیش از موعد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در روستای «کاسگر محله» بابلسر افزود: آن چیزی که زمینه توسعه روستاها را فراهم می‌کند و دولت تدبیر و امید برنامه دارد، توانمندسازی روستاها با سیاست‌های حمایتی است.

وی گفت: ایجاد اشتغال پایدار، خرید تضمینی محصولات و گسترش بیمه اجتماعی و درمانی کشاورزان می‌تواند در توانمندسازی آنان نقش‌آفرین باشد و روستاها را به توسعه برساند.

ربیعی افزود: امروز دولت تدبیر و امید توانست در بحث مخابرات، آی‌تی و آی‌سی‌تی به تمام روستاهای دارای 40 خانوار به بالا خدمات‌دهی کند و درصددیم این خدمات را به تمامی روستاهای دارای 10 خانوار گسترش دهیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید تاکنون به 90 درصد روستاهای کشور گازرسانی کرده است و تا پایان سال جاری هم این میزان به 100 درصد افزایش می‌یابد.

پرداخت 32 هزار میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی‌ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از سیاست‌های دولت یازدهم را تقویت تعاونی‌ها برشمرد و گفت: این دولت به فعال کردن تعاونی‌ها نگاه ویژه‌ای دارد و تاکنون 32 هزار میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی‌ها داده شده است.

وی افزود: همچنین دولت تدبیر و امید با شکل‌دهی صندوق‌های خرد محلی برای توانمندسازی اقتصادی و ایجاد اشتغال، ظرف یک سال اخیر پنج هزار و 180 میلیارد ریال برای این صندوق‌ها اعتبار در نظر گرفته است که سهم مازندران از آن 230 میلیارد ریال است.

ربیعی توسعه پایدار روستاها، مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها و حل مشکلات روستاییان در زمینه‌های مختلف از جمله بیمه را از سیاست‌های موفق دولت یازدهم اعلام کرد و گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید توانست ارزش دفترچه‌های روستایی را ارتقا ببخشد و امید در روستاها افزایش یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم احکام بازنشستگی پیش از موعد 10 تن از افراد زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری را به آنان اعطا کرد.

صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر بر اساس اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با هدف جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها، ‌تامین امنیت اجتماعی و بالا بردن سطح زندگی روستاییان و عشایر تشکیل شده است.

طرح بازنشستگی پیش از موعد افراد زیر پوشش این صندوق سال 93 در مجلس تصویب شد و دولت یازدهم پس از تائید شورای نگهبان آن را به اجرا گذاشته است.

بر اساس این طرح تمامی افراد زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که 10 سال سابقه پرداخت بیمه داشته و سنشان به 70 سال رسیده باشد، مشمول بازنشستگی پیش از موعد می‌شوند.

قرار است تا پایان امسال 250 هزار نفر به استناد این قانون پیش از موعد بازنشسته شوند.

سن بازنشستگی افراد زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پرداخت حداقل 15 سال حق بیمه و سن 65 سال است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.