کد مطلب: ۴۵۰۱۷۹

سیگنال‌های بازار جهانی برای طلا در بازار داخلی / سکه چه خواهد شد؟

سیگنال‌های بازار جهانی برای طلا در بازار داخلی / سکه چه خواهد شد؟

آخرین قیمت طلا و سکه پیش از بسته شدن بازارها در هفته گذشته چقدر بود؟ پیش از شروع بازار طلا در امروز چه سیگنال‌هایی از بازار جهانی برای بازار داخلی طلا قابل مشاهده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین قیمت طلا پیش از بسته شدن بازارها در هفته گذشته چقدر بود؟ پیش از شروع بازار طلا در امروز چه سیگنال‌هایی از بازار جهانی برای بازار داخلی طلا قابل مشاهده است؟

در آخرین روز هفته گذشته، فلز گران بهای داخلی ۱۰۰ هزار تومان دیگر افت قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۶ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسید. سکه روز چهارشنبه نیز ۱۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داده بود. با این حال، رشد ۴ روز ابتدایی هفته به اندازه‌ای بود که ۲۰۰ هزار تومان کاهش ۲ روز انتهایی هفته به چشم نیاید و این فلز گرانبها در هفته گذشته ۴ درصد افزایش قیمت را ثبت کند.

1 10

اما در بازار جهانی چه خبر است؟

آن طور که دنیای اقتصاد روایت کرده، اونس طلا ساعت ۱۶ جمعه به قیمت ۱۷۳۴ دلار معامله شد. چهارشنبه رئیس فدرال‌رزرو کاهش نرخ بهره به زیر صفر را نامحتمل خواند و رشد طلا از محل تضعیف دلار را محدود کرد. اما آمار ضعیف اشتغال آمریکا اونس را به اوج سه هفته رهسپار کرد.

تعداد درخواست‌کنندگان برای دریافت بیمه بیکاری در این کشور طی هشتمین هفته به بیش از ۳۶ میلیون نفر افزایش یافت. تهدید ترامپ به قطع کامل روابط آمریکا و چین به علت کوتاهى چینی‌ها در کنترل شیوع کرونا هم منجر به رشد تقاضای احتیاطی طلا و اوج‌گیری بهای این فلز شد. البته داده‌های صنعتی چین نشان داد که دومین اقتصاد جهان در حال بازسازی خود از آسیب‌های کروناست. آمار خرده‌فروشی و مذاکره بر سر بسته ۳تریلیون دلاری نمایندگان دموکرات آمریکا زیر ذره‌بین طلاست.

دیگر مولفه مهم برای بازار طلا وضعیت نرخ ارز در بازار داخلی است. آخرین وضعیت بازار ارز چگونه بوده است؟

اصلاح نرخ‌ها در بازار ارز

برآیند تحرکات معامله‌گران ارزی در هفته قبل به رشد ۷/ ۳ درصدی نرخ دلار منتهی شد. دلار آمریکا که معاملات هفته گذشته را با نرخ ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومانی آغاز کرده بود، روز سه‌شنبه به نرخ ۱۷ هزار و ۱۳۰ تومانی رسید و در بالاترین سطح از هفتم مهرماه سال ۹۷ ایستاد.

سپس چهارشنبه و پنج‌شنبه در عقبگردی دوپله‌ای به سطح ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان بازگشت. سکه هم روند مشابهی را سپری کرد و پس از ثبت رکورد ۷ میلیون و ۱۴۰ هزار تومانی از اوج تاریخی خود بازگشت و روز پنج‌شنبه به قیمت ۶ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسید. در کنار شکل‌گیری موج شناسایی سود می‌توان افزایش تحرکات بازارساز از مسیر صرافی‌ها و تقویت ۴۸ درصدی عرضه ارز در سامانه نیما را عامل فشار بر دلار تلقی کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من نمی دانم دولت چه فکریش داره میکنه بااین قیمت ها بازار بازار نمیشه

    • ناشناس

      هیچی دولت به فکر ما جونا نیس…