کد مطلب: ۶۷۷۸۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شاخص افت کرد اما حمایت نشکست

شاخص افت کرد اما حمایت نشکست

امروز روند بازار طبق پیش‌بینی‌ها پیش رفت؛ شاخص افت کرد اما بورس وارد محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی نشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز روند بازار طبق پیش‌بینی‌ها بود؛ شاخص افت کرد اما بورس وارد محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی نشد.

شاخص کل بورس تهران امروز بدون اینکه وارد محدوده پایین‌تر شود، افتی بالغ بر ۸ هزار واحد را تجربه کرد. تابلوهای بورس امروز چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ رقم یک میلیون و ۵۰۲ هزار واحد را برای شاخص کل به ثبت رساندند. افت ۸ هزار و ۴۷۷ واحدی باعث شد بار دیگر شاخص کل در لبه پرتگاه به کانال پایین‌تر قرار بگیرد.

شاخص هم‌وزن نیز به تبعیت از شاخص کل، افت بیش از دو هزار واحدی را به ثبت رساند. این مولفه نیز در محدوده ۴۱۸ هزار واحدی تثبیت شد. ارزش معاملات نیز به طرز نگران کننده‌ای کاهش پیدا کرد و بار دیگر سهامداران را وارد فاز «پارک کردن» کرد.

شاخص افت کرد اما حمایت نشکست

به باور بسیاری از کارشناسان دستکاری بازار به نحوی انجام می‌شود که شاخص کل وارد محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی نشود. پیش بینی ها نیز از روند روز آخر هفته بورس تهران همین وضعیت را برای بازار انتظار داشت. در واقع این پیش‌بینی بر اساس رفتار سهم های شاخص ساز انجام شده بود. به نحوی که تحلیلگران معتقد بودند شاخص کل در هیچ شرایطی فعلا از محدوده یک و نیم میلیون واحدی سقوط نخواهد کرد.

در حقیقت دولت با تقویت برخی از سهم های بزرگ و تاثیرگذار بازار به نحوی از سقوط شاخص کل جلوگیری می کند. بسیاری اعتقاد دارند دولت شاخص یک و نیم میلیون واحدی را به عنوان مرزی روانی برای بازار تعیین کرده است. این سیاست برای جلوگیری از اعتراض سهامداران اتخاذ شده و به نظر می‌رسد اراده‌ای بسیار محکم برای جلوگیری از سقوط شاخص وجود دارد. از همین رو و به باور بسیاری از کارشناسان روندی که سهامداران این هفته در بورس شاهدش بودند، هفته آینده نیز تکرار خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مصطفی

    عجب… آخه همه منتظر شاخص یکو چهارصدو هشتاد هفتاد هستن….
    امیدوارم همین باشه ک نخواد اصلاح کنه

  • ناشناس

    شاخص دروغه الان خیلی باید کمتر باشه