کد مطلب: ۱۸۱۶۴۷

شاخص به کانال ۹۸ هزار واحدی هم رسید

شاخص به کانال ۹۸ هزار واحدی هم رسید

شاخص بورس در سومین روز معاملاتی هفته با ۸۲۹ واحد صعود، کانال ۹۸ هزار واحدی را هم فتح کرد.

در حالی که عادت به تغییر محدوده شاخص در هفته‌ها و روزهای اخیر در بازار سهام به یک روال عادی در تالار شیشه‌ای تبدیل شده، امروز نماگر اصلی بورس با ۸۲۹ واحد رشد به ۹۸ هزار و ۳۵۸ واحد رسید تا بازهم یک تاریخ سازی دیگر در این بازار رقم بخورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمار داد و ستدهای امروز بورس مشخص کرد که شاخص‌های معاملاتی با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۸۲۹ واحد صعود به ۹۸ هزار و ۳۵۸ واحد، معادل ۰.۸۵ درصد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۶۵ واحد رشد به ۳۱ هزار و ۵۲۴ واحد، معادل ۰.۸۵ درصد، شاخص کل «هم وزن» با (۱۶) واحد کاهش به ۱۷ هزار و ۹۹۲ واحد، معادل (۰.۰۹) درصد رسید.

شاخص قیمت «هم وزن» با (۱۲) واحد افزایش، معادل (۰.۰۹) درصد به ۱۳ هزار و ۵۶۷ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۰۷ واحد صعود معادل ۰.۶۷ درصد به ۱۰۶ هزار و ۴۳۸ واحد، شاخص بازار اول با ۷۲۸ واحد معادل ۱.۰۴ درصد رشد به ۷۰ هزار و ۵۵۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۰۲۹ واحد صعود معادل ۰.۵۰ درصد، به ۲۰۵ هزار و ۷۹۷ واحد رسید.

تاثیر نمادها بر نماگر

از سویی دیگر آمارهای معاملاتی نشان می‌دهد امروز۷ نماد «فولاد با ۱۴۸ واحد، شبندر با ۹۰ و فملی با ۸۲ واحد، فارس با ۷۶ واحد، وغدیر با ۷۰ واحد، کگل با ۶۲ واحد و شتران با ۵۳ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس از خود برجای گذاشتند.

نوسان شاخص صنایع

افزون بر این صنایع بورسی امروز با اندکی نوسان مواجه بودند به طوری که شاخص «بازارهای مالی با ۲ واحد رشد معادل ۴.۱۳ درصد به ۶۹ واحد، کانه فلزی با ۵۲۰ واحد افزایش معادل ۲.۵۷ درصد به ۲۰ هزار و ۷۹۸ واحد، فرآورده نفتی با ۹۱۲۹ واحد افزایش معادل ۲.۵۳ درصد به ۳۶۹ هزار و ۹۸۱ واحد رسید.

محصولات کاغذ با (۲۳۵) واحد افت معادل (۱.۹۱) درصد به ۱۲ هزار و ۷۵ واحد، ذغالسنگ با (۲۷) واحد کاهش معادل (۱.۹۷) درصد به یک هزار و ۳۹۰ واحد، خودرو با (۴۹۵) واحد ریزش معادل (۲.۴۹) درصد به ۱۸ هزار و ۵ واحد و انتشار و چاپ با (۱۰۵۴۵) واحد افت معادل (۴.۶۶) درصد به ۲۱۵ هزار و ۵۳۳ واحد» رسید.

رفت و برگشت نمادها

در همین حال، طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «پتروشیمی جهرم، تولید فیبر ایران، سیمان هگمتان، سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب، مواد ویژه لیا» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «کالسیمین، نفت سپاهان، کشت و صنعت آب‌شیرین، صنایع پتروشیمی تخت جمشید، نوسازی و ساختمان تهران، ایران‌ارقام» متوقف شدند.

افزایش و کاهش قیمت‌ها

امروز قیمت سهام ۱۴ شرکت بیشترین و کمترین رشد را تجربه کردند به طوری که، قیمت سهام نمادهای «فلامی، رتکو، شخارک، امید، سکرما، خوساز و کروی» با رشد قیمت بین ۴.۸۳ تا ۵ درصد، و ۷ نماد «کدما، ثاباد، چافست، ساراب، سرود، کلوند و چرخش» با افت بها بین (۴.۱۵) تا (۴.۹۳) درصد بیشترین کاهش قیمت را در داد و ستدها تجربه کردند.

به این ترتیب در پایان معاملات روز جاری تالار شیشه‌ای، در ۹۱ هزار و ۲۱ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۳۳۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش به ۳۹۳ هزار و ۵۰۶ میلیارد تومان رسید.

منبع: ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.