کد مطلب: ۴۹۹۲۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۷ پیش‌بینی از آینده بورس / شاخص بورس تا چند روز بعد چه می‌شود؟

7 پیش‌بینی از آینده بورس / شاخص بورس تا چند روز بعد چه می‌شود؟

در پایان معاملات روز دوشنبه 24 آذر ماه، شاخص بازار سهام به کانال ۱٫۵ میلیون واحدی عقبگرد داشت. آیا در ادامه روند شاخص بورس مجددا صعودی می‌شود؟ از نگاه کارشناسان نهایتا کاهش و افزایش شاخص بورس طی روزهای آینده چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمتر کارشناسی پیش‌بینی رشد شارپی بورس را منطقی می‌داند و در عین حال کمتر کارشناسی هم احتمال صعودی نبودن شاخص در روزهای آینده را تایید نمی‌کند. با این حال محدود حداقلی شاخص و نهایت صعودی شدن شاخص چقدر است؟ پیش‌بینی هفت کارشناس بورسی که در گفتگو با تجارت‌نیوز از آینده بورس سخن گفته‌اند را در زیر بخوانید:

امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازار سرمایه: با انتشار خبر بررسی دوباره لایحه FATF قیمت دلار کاهش یافته و با کاهش قیمت دلار انتظارات تورمی کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه با کاهش انتظارات تورمی بورس روند شارپی و صعودی نخواهد داشت.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه: دو عامل می‌تواند سقف رشد پیش‌بینی شده شاخص بورس را افزایش دهد که اولی افزایش نرخ ارز و دیگری رشد اقتصادی است. در شرایط فعلی افزایش رشد اقتصادی اصلا محتمل نیست و قیمت ارز نیز ثبات پیدا کرده است.

حسین شیبانی، کارشناس بازار سرمایه: زمانی که رشد بازار سهام سرعت می‌گیرد، سفته‌بازی در بورس افزایش پیدا می‌کند و بسیاری از سهامداران به بازار سهام به دید کوتاه‌مدت نگاه می‌کنند و همین موضوع جلوی رشد بورس را می‌گیرد و اگر این رشد با هیجان همراه باشد وضعیت بورس مانند نیمه اول سال خواهد شد.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه: زمان عبور شاخص کل از محدوده مقاومتی 1/6 میلیون واحد بازار سهام نوسانی است. اما گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها و قیمت‌های جهانی در تعیین روند آتی بورس و نزول و صعود شاخص اهمیت بسیاری دارد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه: شاخص کل بازار سرمایه از محدوده یک میلیون و 400 هزار واحدی پایین‌تر نمی‌آید و نباید نگران ریزش شاخص بود. اما تا زمانی که شاخص محدوده مقاومتی یک میلیون و 600 هزار واحدی را پشت سرنگذارد، نوسان طبیعی است.

باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه: شاخص کل به محدوده مقاومت یک میلیون و 600 هزار واحدی رسیده است و هیجان در این محدوده کمی بالا است. همچنین به نظر می‌رسد تا زمان شکسته شدن این مقاومت شاخص کل نوسان داشته باشد، همچنین با توجه به قیمت دلار نمادهای دلاری رشد بهتری خواهند داشت.

حمید اسدی، کارشناس بازار سرمایه: بازار سهام رشد می‌کند اما این رشد دیگر بر محوریت شاخص کل و نمادهای شاخص‌ساز نیست. معاملات بازار سرمایه با تکیه بر اطلاعات کدال انجام می‌شود و سهامداران دیگر مانند چند ماه اول سال تحت تاثیر چند نماد نیستند و سرمایه بیشتر به سمت سهم‌های کوچک می‌رود و بازار سهام به نوعی متعادل حرکت خواهد کرد و به دلیل اینکه رشد تک‌سهم‌ها تاثیر زیادی بر شاخص کل ندارد احتمالا شاخص کل رشد شارپی نخواهد داشت.

آخرین پیش‌بینی کارشناسان از آینده بازار سهام را در صفحه پیش‌بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مجتبی

    به نظرم بورس به زودی وارد رشد میشه نگران نباشید

  • منوچ

    علت ریزش بورس به تعلیق دآمدن میزگردافتصادی اورپابا ایران..وسلام

  • کهنه کار بورس

    این هم پیش بینی من ….
    ۲۰۰۰هزار میلیارد خروج پول حقیقی در تاریخ ۲۴آذر
    خروج ۱۰۰۰میلیارد پول حقیقی در امروز تازه صف ها قفل شد خرید و فروشی نبود وگرنه بالای ۳۰۰۰میلیارد تومان خروج داشتیم ….
    من میگم بورس برمیگرده به کف قبلی با دلیل هم میگم
    دلیل :از ابتدای قرنطینه بخاطر بسته بودن مغازه و پاساژها و کلا فعالیت های اقتصادی همه پول نقدشونو اوردن تو بورس طی این هفته و بازار هم بخاطر همین مثبت بود وحالا دارن خارج میشن میرن سراغ کار فیزیکی که داشتن پس حواستون باشه که ریزش بورس تا پایین تراز کف قبلی محتمل ترهست
    این کارشناسان و تحلیل تکنیکال و غیره هن کشک هست ……

  • عباس

    من بازارگردان بودم بازار رو با نیمچه سواد بورسیم درست میکرد واقعا که سهم پالایش پول مردم کارگر و فقیر و بدبخت رو گرفتم چهارماه بعد منفی تحویلشون میدن پس انصاف کجاست

  • سعید

    آق من نمیدونم این قالیباف اصل روکنارنمیزارن این همه تخلف ودستکاری شدولی بازهم این اقا مونده جای تامله بیشتره

    • یکی

      همه بی تخلفن جز ایشون؟
      بین بد و بدتر ایشون از خیلی بهترن

  • ناشناس

    چرا چرت و پرت میگید/دلیل افت شهاب ۳ هس//حالا اونایی که آی کیوی خوبی دارند میفهمند

  • ناشناس

    من نمی گذرم خدا هم نگذره بیچاره شدیم رفت همه ی دار وندارمون تو این بازار پودر شد.

  • غلامرضا

    تاحدودی بانظرحمیداسدی موافقم

  • متین

    فک کنم بازار تا نزدیک یک میلیون واحد ریزش کنه نظر منه

  • ناشناس

    اگر با بایدن همکاری صادقانه در پیش گرفته شود کشور عقب افاتدگی 20سال در کوتا ترین زمان جبران میشوند بشرط امریکا ستیزی تعطیل شود