کد مطلب: ۳۸۴۷۵۲

شاخص دلار به پایین‌ترین سطح ۳ ماه گذشته رسید

شاخص دلار به پایین‌ترین سطح 3 ماه گذشته رسید

در معاملات امروز، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد به 95.953 واحد، یعنی پایین‌ترین سطح سه ماه گذشته رسید.

در معاملات امروز، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد به 95.953 واحد، یعنی پایین‌ترین سطح سه ماه گذشته رسید. به طور کلی، طی هفته گذشته، شاخص دلار با افت 1.7 درصدی مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، در ساعات ابتدایی معاملات امروز، یورو به 1.14065 دلار، یعنی بالاترین سطح سه ماه رسید.

در عین حال، هر دلار به ازای 107.35 ین مبادله شد و در مقایسه با رقم 107.045 روز جمعه اندکی کاهش یافت.

افزایش فروش دلار پس از آن آغاز شد که فدرال‌رزرو آمریکا اعلام کرد به زودی قصد دارد نرخ بهره را کاهش دهد. مهم‌ترین دلیل کاهش نرخ بهره در حال حاضر، افزایش نگرانی‌ها از مناقشات تجاری میان چین و آمریکا و کاهش رشد اقتصادی است.

در عین حال، در معاملات روز گذشته بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا نیز با افت مواجه شد.

در حال حاضر، توجه سرمایه‌داران به دیدار ترامپ و شی‌جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین در حاشیه اجلاس G20 برای ادامه مذاکرات و حل‌وفصل اختلافات تجاری معطوف شده است.

اجلاس G20 هفته جاری و در کشور ژاپن برگزار می‌شود و به عقیده بسیاری این نشست می‌تواند فرصت مناسبی برای حفظ تعامل و بررسی مناقشات میان دو کشور باشد.

از سوی دیگر، ضعف دلار در برابر دارایی‌های امن از جمله طلا و فرانک سوئیس، منعکس‌کننده نگرانی‌ها از تنش‌ها میان ایالات متحده و ایران است. روز گذشته، آمریکا در اقدامی دیگر، چند مقام عالی‌رتبه ایران را هدف تحریم قرار داد.

هر دلار آمریکا در معاملات امروز با 0.9721 فرانک مبادله شد و به پایین‌ترین سطح خود از اواخر سپتامبر سال گذشته رسید.

به گفته تحلیل‌گران، دو عامل مهم کاهش نرخ بهره و عوامل ژئوپلیتیک از مهم‌ترین دلایل کاهش ارزش دلار و برعکس جذابیت دارایی‌های امن است. این مسائل موجب شده حتی قیمت‌ بیت‌کوین نیز از قله 11 هزار دلار عبور کند.

هر اونس طلا هم در معاملات امروز به نزدیکی بالاترین سطح شش سال گذشته -هزار و 425 دلار- رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.