کد مطلب: ۱۷۶۹۸۷

شاخص فرابورس رکورد زد

شاخص فرابورس رکورد زد

شاخص کل فرابورس در آخرين روز کاري هفته با 11 پله صعود، سقف جديدي را به ثبت رساند و تحت تاثير مثبت سه نماد با سبزپوشي در ارتفاع 1042 واحدي قرار گرفت.

به موازات صعود آيفکس در روز چهارشنبه 22 آذر ماه، شاهد افزايش چشم‌گير حجم و رشد ارزش مبادلات فرابورس با دادوستد بيش از 906 ميليون ورقه بهادار به ارزش بالغ بر 4 هزار و 110 ميليارد ريال در بازارهاي نه‌گانه فرابورس بوديم.

به گزارش تجارت‌نیوز، در اين ميان بازارهاي اول و دوم ميزبان جابه‌جايي بيش از 731 ميليون سهم به ارزش بالغ بر يک هزار و 91 ميليارد ريال بودند که حدود نيمي از اين ميزان حجم و ارزش به نماد «ذوب» اختصاص يافت.

بازار پايه

همچنين معاملات سهام در بازار پايه نيز به نقل‌وانتقال افزون بر 157 ميليون سهم به ارزش بيش از 233 ميليارد ريال در بالغ بر 14 هزار نوبت دادوستدي منتهي شد.

معامله‌گران در بازار اوراق با درآمد بيش از دو ميليون ورقه را دست به دست کردند که ارزش بيش از دو هزار و 586 ميليارد ريالي را به دنبال داشت.

از جمله رويدادهاي مهم اين بازار در روز جاري، آغاز پذيره‌نويسي اوراق مرابحه شرکت واسط مالي فروردين چهارم به منظور تامين مالي جهت طرح تحول سلامت با قيمت اسمي هر ورقه يک ميليون ريال در نماد معاملاتي «سلامت 6» بود که در روز نخست از مهلت سه‌روزه، بيش از دو ميليون ورقه به ارزش بالغ بر دو هزار ميليارد ريال از مجموع 20 ميليون ورقه «سلامت 6»، پذيره‌نويسي شد.

اين اوراق چهارساله (معادل 48 ماه) بوده و نرخ آن 17 درصد سالانه تا سررسيد اعلام شده است که هر 6 ماه يک‌بار سود آن به دارندگان اين اوراق پرداخت مي‌شود.

بازار اوراق تسهيلات مسکن

در تابلوی اوراق تسهيلات مسکن نيز خريداران و فروشندگان اوراق تسه، بيشترين حجم و ارزش مبادلاتي را در نماد تسه 9608 مربوط به اوراق حق تقدم استفاده از تسهيلات مسکن آبان ماه 96 رقم زدند.

در مجموع تابلوی تسهيلات مسکن در آخرين روز کاري هفته ميزبان مبادله افزون بر 71 هزار ورقه به ارزش بيش از 53 ميليارد ريال بود.

منبع: صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.