کد مطلب: ۵۳۳۳۶۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین رفتار بورس در امروز / بزرگترین مشکل بورس چیست؟

اولین رفتار بورس در امروز / بزرگترین مشکل بورس چیست؟

شاخص کل امروز هم با روندی نزولی آغاز به کار کرد و با ۲۹ هزار واحد منفی در مدار  یک میلیون و ۱۸۴ هزار واحدی قرار گرفت. در آغاز «فملی» که در روزهای گذشته روندی منفی را طی کرده بود اما امروز در واکنش به افزایش قیمت مس مثبت شد و در دقایق ابتدایی بازار در صدر تاثیرگذارترین نماد مثبت قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل امروز هم با روندی نزولی آغاز به کار کرد و با ۲۹ هزار واحد منفی در مدار یک میلیون و ۱۸۴ هزار واحد قرار گرفت. در آغاز «فملی» که در روزهای گذشته روندی منفی را طی کرده بود امروز در واکنش به افزایش قیمت مس مثبت شد و در دقایق ابتدایی بازار در صدر تاثیرگذارترین نماد مثبت قرار گرفت.

علی اسلامی بیدگلی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت مس از ۹ هزار و ۶۰۰ دلار فراتر رفت و این قیمت بالاترین نرخ در ۹ سال گذشته است. افزایش قیمت مس این نوید را می‌دهد که درآمدهای شرکت ملی مس افزایش پیدا کند. با توجه به اینکه بودجه این شرکت به ازای هر تن مس با دلار ۲۲ هزار تومان را در بودجه سال ۹۹ پیش‌بینی کرده بود به نظر می‌رسد در سال ۱۴۰۰ با توجه به قیمت‌های موجود بیش از ۴۰ درصد از میانگین بودجه افزایش سود داشته باشد.

وی ادامه داد :در قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها، روند قیمتی مس صعودی است و در بازارهای جهانی به دلیل میل به تولید ‌خودرو‌های هیبریدی و افزایش تولید رمزارزها تقاضا در مس روندی صعودی پیدا می‌کند.این کارشناس بازار همچنین در این باره افزود: احتمال می‌رود قیمت مس در بازارهای جهانی روند با ثباتی را طی کند و روندی صعودی را داشته باشد پس بنابراین نماد فملی نیز کم ریسک و جذاب برای سرمایه‌گذاری است.

اسلامی بیدگی درباره روند بازار ششم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ گفت: در بازار با یک ترس بیش از اندازه مواجهیم و این ترس ناشی از سرمایه‌گذاران خردی است که به طور عمومی دسترسی کمتری به اطلاعات و تحلیل نمادها دارند و در نتیجه تصمیم‌های هیجانی می‌گیرند. در وضعیت حال حاضر بازار حجم عرضه نسبت به تقاضا بیشتر است و با کاهش قیمت و ارزش سهم‌ها مواجهیم.

این کارشناس بازار در ادامه تشریح کرد: با کاهش قابل توجه قیمت‌ها ارزش ذاتی بسیاری از شرکت‌ها از ارزش معاملاتی آنها بالاتر است و به نظر می‌رسد بازار در روزهای آینده وضعیت بهتری را داشته باشد.

اسلامی بیدگلی در تشریح مشکلات و معضل‌های بازار سرمایه همچنین گفت: بزرگترین مشکل بازار سرمایه سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خردی است که مستقیما در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری می‌کنند اما باید توجه داشت که در بازارهای مالی جهانی مردم پس‌اندازهای خود را از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و صندوق‌های بازنشستگی سرمایه‌گذاری می‌کنند که کارآیی بازار را افزایش می‌دهد.

بیدگلی درباره تاثیر جلسه سران سه قوه گفت: این جلسات اطمینان خاطر مردم را نسبت به این موضوع که بورس و بازار سرمایه برای سران قوا مهم است افزایش می‌دهد. و به نظر می‌رسد اعتماد روانی مردم افزایش پیدا کند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.