کد مطلب: ۵۵۵۵۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شروع بورس امروز یکم تیر ماه با صعود کدام گروه‌ها همراه بود؟

شروع بورس امروز یکم تیر ماه با صعود کدام گروه‌ها همراه بود؟

امروز یکم تیر ماه شاخص کل بورس در نیم ساعت ابتدایی معاملات رشد قابل توجهی را به ثبت رسانید و با ۱۰ هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز یکم تیر ۱۴۰۰، شاخص کل بورس در دقایق ابتدایی ۱۰ هزار واحد مثبت را ثبت کرد و ۰٫۹۰ درصد تغییر مثبت را داشت و در کانال یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم با ۱۵۵۳ واحد مثبت و ۰٫۴۲ درصد رشد در محدوده ۳۷۱ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات هم به ۹۱۹ میلیارد تومان رسید

1 26

امروز نمادهای «فارس»، «شپنا» و «خودرو» با تاثیر مثبت و نمادهای «غپاک»، «تکمبا» و «سیستم» با تاثیر منفی در شاخص کل بورس بودند. بیشترین تراکنش هم برای «ولکار»، «برکت» و «غکورش» به ثبت رسید.

بیشترین معامله هم برای «خودرو»، «خساپا» و «خگستر» ثبت شد و برترین گروه‌های صنعتی هم خودرو، دارویی‌ها و گروه‌های نفتی هستند.

امروز بعد از انتشار گزارش «شبریز» گروه‌های پالایشی مورد اقبال بازار قرار گرفته‌اند.

آخرین اخبار مرتبط با بازر سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مردم قیمت بردن بالا و همین مردم قیمت آوردن پایین چه تو بورس چه ماشین چه خونه چه دلار و… ولی همین مردم انکار کردن. فقط دنبال مقصر میگردن خارج از خودشون. به سمت هر کاری هجوم ببرید نتیجه اش همینه. راستی چه خبر از بیت کوین؟ تا حالا میگفتین بورس خوب نیست بیت کوین خوبه. حالا چی شد؟؟

  • ناشناس

    بعد از ۹ ماه ریزش بازار تازه مردم فهمیدن علت ریزش فروش آبشاری مردم بود. جالبه عده ایی میگفتن دستوریه. بعد میگفتی با چه استدلال و دلیل و در نتیجه سود به چه نحو برای چه گروهی، میرفتن توی افق محو میشدن و هیچ جوابی نمیگرفتیم

  • ناشناس

    مردم میفروشید بعد از ۸۰ درصد افت؟؟ چرا؟؟ خب نمیومدین تو بورس که حداقل باقی آرامش داشته باشن

  • ناشناس

    حقوقی هایی که به عمد سهام را منفی میکنند علیه آقای رئیسی اقدام می کنند سهام مدیر.فایرا.فخاس.فارس.پترول

  • ناشناس

    بورس امروز رشد خوبی داشت.
    در بورس باید خرید و فروش باشد تا حجم و ارزش معاملات بالا برود و بورس پویایی داشته باشیم که این کار تنها با گسترش عملکرد شرکت ها و هموارتر کردن راههای صادرات و واردات شرکت های سهامی، امکان پذیر است.
    برای گسترش عملکرد شرکت ها باید؛
    اولا) نرخ ارز را تثبیت کنیم و نگذاریم قیمت دلار بیش از این بالا برود چون به نظر می رسد افزایش قیمت دلار باعث رشد بیشتر تورم می شود و با رشد تورم قدرت خرید مردم کاهش می یابد و فروش و تولید شرکت های داخلی کاهش می یابد، ضمن این که هزینه های آنها بالا می رود و کاهش فروش و بالا رفتن هزینه های شرکت ها جلوی رشد ارزش سهام ( به ویژه سهام خرد) را می گیرد.
    ثانیا) راههای واردات و صادرات نمادهای صادرات محور (پتروشیمی، پالایشی، خودرو، گروه بانکی و …) را هموارتر کنیم تا مبادلات مالی و تجاری آنها با شرکای خارجی گسترش یابد و سوددهی آنها بالا برود و ارزش سهامشان رشد کند.
    در این صورت سهام با ارزش ذاتی که حاصل عملکرد شرکت ها است ، رشد می کنند و چنین رشدی ریزش چندانی نخواهد داشت و پول های هوشمند و سرمایه های کلان با ضریب اطمینان بیشتری وارد بازار می شوند و رشد بورس، بیشتر هم خواهد شد.
    تزریق نقدینگی، افزایش قیمت دلار، رشد تورم و … راه حل رشد بورس نیست اگرچه در کوتاه مدت رشد کاذبی به سهام می دهد ولی در طولانی مدت با کاهش حجم و ارزش معاملات، بازار را از حالت پویایی خارج می کند و چنین بازاری حالت نوسانگیری پیدا می کند و شاخص را در مسیر الاکلنگی و ریزشی قرار می دهد.

  • ناشناس

    صدای سهامداران زماهان را بشنوید…..زماهان ۵ ماه قفل صف فروش….

  • ناشناس

    سهم دارویی دیران شده دزدی بازار اوقت مملکت ما از دزدیهای امریکا صحبت میکنه

  • ناشناس

    ای مردم خونه خراب کن بسته فروش شما مگ وجدان ندارین چقد دگ میخواین ضرر بزنید

  • جعفر

    لعنت به حقوقی شصدف که رفع گره معاملاتی هم منفی میکنه ، تو سقف خریدم تو رو جدت راه بده بفروشیم خدا لعنتت کنه

  • دزدان بورس لعین

    اینها دزد اند. دیروز توی بورس اینها ۷۰۰ هزار تومان از من دزدیدند