کد مطلب: ۵۰۳۶۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس سراسر قرمز / ادامه روند صعودی نمادهای دارویی

بورس سراسر قرمز / ادامه روند صعودی نمادهای دارویی

شروع معاملات این هفته بازار سهام با روند نزولی نمادهای شاخص‌ساز همراه است و همین موضوع باعث افت 2/3 درصدی شاخص کل در نیم ساعت ابتدایی معاملات شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جریان معاملات دو هفته گذشته نمادهای شاخص‌ساز روندی نزولی داشتند و پیش‌بینی می‌شود در جریان معاملات این هفته و هفته آینده بازار سهام به این نمادها توجه بیشتری داشته باشد، اما شروع معاملات این هفته از بازار سهام با عرضه زیاد در این نمادها همراه شد و شاخص کل با افت 2/3 درصدی به یک میلیون و 364 هزار واحد رسید.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه محدوده یک میلیون و 390 هزار واحد را در شاخص کل محدوده مهمی می‌داند و عقیده دارد اگر شاخص کل بازار سهام زیر این محدوده تثبیت شود روند شاخص کل نزولی خواهد بود. اما از طرفی برخی کارشناسان عقیده دارند روند نزولی بازار سهام از این بیشتر منطقی نیست و ادامه نخواهد داشت.

از طرفی عباس‌علی حقانی‌نسب، کارشناس بازار سرمایه عقیده دارد بورس این هفته متاثر از تنش‌های سیاسی ایجاد شده کمی دست به عصا حرکت خواهد کرد

بازار 13 دی

در جریان معاملات امروز شاخص هم‌وزن نیز روندی نزولی دارد ولی نمادهای دارویی در رنج مثبت حرکت می‌کنند.

همچنین پیش‌بینی می‌شد معاملات امروز بازار سهام متعاد باشد و در مرحله پیش‌گشایش نیز نمادهایی مانند شستا تقاضای خوبی داشتند اما با شروع معاملات عرضه در نمادهای شاخص‌ساز و کوچک باعث روند نزولی بورس شد.

بورس 13 دی

نمادهایی مانند فولاد، فملی، شستا، کگل و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بازار سهام را داشتند.

افزایش قیمت‌های جهانی، تثبیت قیمت دلار، بررسی لایحه FATF و … سیگنال‌های مثبتی هستند که بازار سهام واکنشی نسبت به این سیگنال‌ها نشان نداده و احتمال می‌رود این متغیرها در آینده بر روند صعودی بازار سهام تاثیرگذار باشند.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ######

    تجارت نیوز دلش خوشه کارشناس داره .بسه دیگه خسته شدیم از این که هی میگید شاید این شنبه سبز شه

  • ناشناس

    زنده باد اسلام

  • ناشناس

    سلام تمام این ریزش ها و قرمز شدن ها باعثش سهامداران حقیقی است که بدون آموزش وارد این کار شده هم به خودشون ضرر میزنن و هم به بقیه…….محمد از تهران

  • ابراهیم

    من موندم که نماد سمگا چی تولید می‌کنه و می فروشه که قیمتش هست ۳۸۰۰ تومان ولی فولاد و ذوب و شپنا و خودرو و این همه نمادهای تولیدی که کالاهاشون این همه گرون شده قیمت سهاموش این همه بیاد پایین . قیمت آهن و میلگرد و فولاد چندین برابر شده اونوقت قیمت سهام شرکتاشون با آسانسور سقوط آزاد میکنن و مردم بدبخت داغون میشن. اینم تنها در بورس این کشور رخ میده .

  • حسین

    فعلا فقط سهم برکت رشدش شروع شده بخاطر واکسن کرونا

    • ناشناس

      فعلن دارن دون میپاشن،یک ماه دیگه ببین قیمت برکت چقدر هست

  • ناشناس

    دولت با سود صد درصدی دارایکم نقشه ماهرانه ای برای جیب مردم ناآشنا به بورس کشیده بود.
    از این طریق مردم عادی را به سمت بورس کشید.
    مزه اون ۱۰۰ ٪ سود به کام مردم شیرین بود و باعث شد ملک و املاک و حتی خودرو خود را به فروش برسانند و پول حاصل را وارد بازار کنند.
    متاسفانه این افراد از اصول اولیه بازار هنوز هم ناآگاه هستند.
    و بعد از مدت کوتاهی سرمایه آنها با وجود تورم یک چهارم شد.
    بسیاری از زندگی ها از هم پاشیده شده
    بسیاری از افراد دچار بیماری ها جسمی و روحی و روانی شده اند.
    نسبت به ضرر و زیان این افراد بی تفاوت نباشیم .
    قدرت رسانه را دست کم نگیریم و اعتراض خود را از هر طریقی اعلام کنیم

  • ناشناس

    بنظرم کسی که بطور مثال سهام پالایش رو که 10000هزار خریده میاد 7500میفروشه یا خیلی پولداره یامغزش ایراد داره هیچ جوره توجیهی ندارد??

    • ناشناس

      مشکل شما اینکه نمیخواید قبول کنید توی قمار وارد شدید( بورس) .کسایی که امروز ۷۵۰۰ نفروختن باید هفته دیگه ۵۰۰۰ بفروشن یا اینکه صبر نوح داشته باشن شاید چند سال دیگه به اصل پولشون برسن.حرفم تلخه ولی حقیقته

    • ناشناس

      بی سواد و ناآگاه هم میتونه باشه

  • ناشناس

    دوستان مگه کارشناسا نمیگن تا نمیه دوم صعود شرو میشه پس چی شد یعنی از فردا نیمه دوم بازار باید برگرده چطور میان منفیارو کارشناسی میکنن و پیش بینیشون درست در میاد برا مثبتام باید در بیاد

  • ناراحت

    بورس دستوری

  • ناشناس

    بترسید از خشم این مردم