کد مطلب: ۵۱۱۷۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تقاضا در شاخص‌سازان نیست شد! / صندوق‌های دولتی در کف قیمتی خود

تقاضا در شاخص‌سازان نیست شد! / صندوق‌های دولتی در کف قیمتی خود

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل عرضه در نمادهای شاخص‌ساز روندی نزولی پیش گرفت و در ۱۰ دقیقه ابتدایی معاملات بیش از یک درصد افت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارشناسان عقیده دارند بعد از حمایت از بازار سهام و صعود شاخص کل به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد برای تداوم این روند صعودی باید پول به بازار سرمایه تزریق می‌شد اما هنوز ورود منابع از سوی سهامداران حقیقی صورت نگرفته است.

همچنین به عقیده کارشناسان عدم ورود نقدینگی به بازار سهام به دلیل عدم اعتماد سهامداران حقیقی به این بازار است که اساسا به دلیل عملکرد ضعیف بازار سهام مخصوصا در صندوق‌های دولتی به وجود آمده است.

بورس 14 بهمن 1

اگرچه شاخص کل بازار سهام روندی نزولی دارد و نمادهای شاخص‌ساز با فشار عرضه مواجهه هستند اما نمادهای کوچک در بازار سهام روندی متعادل دارند و گروه‌های زراعت، سیمان، دارو، قند و شکر، رایانه و برخی تک‌سهم‌ها با تقاضای قابل توجهی روبرو شده‌اند.

همچنین فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد بیان کرد تامین مالی از طریق بازار سرمایه در ۱۰ ماه اول امسال ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است که مقدار تامین مالی در مجموع سال گذشته در این بازار به ۲۶۴ هزار میلیارد تومان رسید. امیدوار هستیم در سال ۱۴۰۰ این مقدار به هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برسد و خیز و جهشی در رشد اقتصادی کشور داشته باشیم.

همچنین در جریان معاملات امروز صندوق‌های دولتی روندی نزولی دارند و در کف قیمتی خود معامله می‌شوند.

بازار 14 بهمن

همچنین برخی از منابع خبری حاکی از تصویب شدن کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق به صورت مشروط است.

احتمال دارد در جریان معاملات این هفته شاخص کل دوباره کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را از دست بدهد و دوباره به کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد بازگردد اما برای تداوم روند صعودی باید پول به بازار سهام تزریق شود.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هرموقع به این نقطه رسیدیم که صندوق های دولتی 30 درصد بالاتر از قیمت پذیره نویسی شده سود ده هستن اون موقع می توان نگاه اعتماد امیز به بورس داشت

  • علي

    پالایش یکم ===کوره پول سوزی ملت

  • ناشناس

    عالی ترین کار این است که وزیر اقتصاد حیله گر بخاطر افکار بیهوده اش استیضاح بشه چون سهام داران پالایشی هنوز به پول خودشون نرسیدن در فکر خالی کردن مجدد جیب مردم با رقم بالاتر در سال 1400 است اصلا هیچ حرفی از بیچارگی سهام داران پالایشی امسال نمی زنه. بیچاره اون بدبختی که خودش استعفا داد .

  • ناشناس

    رییس مجلس و قوه قضاییه! به داد بورس برسید منتظر چی هستید چون بورس نه تنها سوده نیست . بلکه خانه برانداز میشود
    بورس برای یک عده خاص سوده است چون روال قانونی را از بورس گرفتند

  • ناشناس

    دولتیان کلک باز چجوری میخوان اون دنیا جواب این همه ظلم رو بدهند؟
    بخدا خیلی از افراد بخاطر استرس بورس سرطان گرفتن،افسرده شدن، خانواده ها از هم پاشیدن و……
    اینقدر هم این بیشرفها پر رو هستن که میدونن چه بسر مردم آوردن ولی انگار نه انگار…آخور خودشون که پر باشه مردم که آدم نیستن برده هستن…
    خدا بانی و باعث این وضع بورس رو لعنت کنه…
    تجارت نیوز چند وقته پیامامو نمیزاری این دفعه بزار که دلم خالی بشه بغض دارم توی گلو???

  • ناشناس

    تقاضا زیاداست متاسفانه عرضه راجایگزین عرضه می کنندتابتواندبودجه دولت را تامین کنند

  • ناشناس

    لعنت به بورس

  • ناشناس

    لطفا خرید حقوقی رو در سهم پالایش از حدود 20 روز پیش چک کنید ، خیلی ناچیز بوده و این حقوقی های دولتی هیچ نقشی در افزایش قیمت پالایش نداشته اند . وزیر هم که به راحتی میگه امسال چه کار کرده و سال بعد میخواد چه کار کنه !

  • ناشناس

    بااینخبر مردمرابه صف فروش میکشید خوب انرژی میدین ازکجاخط میگیرین

  • ناشناس

    تامیتونید‌زودترازبورس‌بکشین‌بیرون‌تاضررتون‌بیشترنشده‌به‌این‌دولت‌‌هیچ‌امیدی‌نیست‌همین‌داراوپالایش‌یکم‌خودش‌به‌مردم‌فروخته‌الان20درصد‌ضررداره‌پس‌تامیتونیدازبورس‌بیاین‌بیرون‌تاهمین‌قدپول‌واین‌نواسانگیرهاازچنگتون‌درنیاوردن