کد مطلب: ۴۸۳۹۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

برتری عرضه بر تقاضا / روند مثبت خودرویی‌ها و پالایشی‌ها

برتری عرضه بر تقاضا / روند مثبت خودرویی‌ها و پالایشی‌ها

با شروع معاملات بازار سهام امروز عرضه در نمادهایی چون فولاد، فملی و گروه بانکی باعث شد تا شاخص کل بعد از رشد 7 هزار واحدی عقبگرد کند و 10 هزار واحد ریزش داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که با شوع معاملات بازار سهام شاخص کل رشد 10 هزار واحدی داشت اما در ادامه روند معاملات فشار عرضه در برخی نمادهای بنیادین و کلیت بازار سهام باعث عقبگرد 10 هزار واحدی شاخص کل شد و شاخص کل به یک میلیون و 570 هزار واحد رسید، در این میان شاخص هم‌وزن نیز حدود نیم درصد افت داشته و نشان از بازار در صف‌های فروش دارد.

در حالی که قیمت ارز در بازار به 30 هزار تومان رسیده بازار سهام واکنش مثبتی به این افزایش قیمت نداشته و به نظر می‌رسد تا انتخابات آمریکا بازار روند سینوسی و روند تعادلی و نوسانی شاخص کل ادامه داشته باشد، همچنین سهم‌های ارزمحور که در دوره اصلاح عملکرد خوبی داشتند در حال حاضر روندی نزولی دارند و به قیمت ارز توجهی ندارند.

بازار 22 مهر

نمادهای خودرویی اما روند خوبی در بازار سهام دارند و نماد خودرو از تاثیرگذاران بر شاخص کل است و رشد چشم‌گیری در هفته اخیر داشته و به نحوی لیدر بازار شده است، اما امروز نماد خساپا روندی منفی دارد و صف فروش تشکیل داده است.

صف‌های فروش بازار سهام شاید به دلیل ممنوعیت نوسان‌گیزی روزانه باشد و این قانون باعث می‌شود عرضه برای روز بعد جمع شود و روز بعد به دلیل سنگین شدن حجم این عرضه برای بازار سهام مشکل ایجاد می‌شود.

بازار 22 مهرر

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای شپنا، خودرو و شتران بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را داشتند و نمادهای کگل، وبملت و وپارس بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بازار سهام را داشتند.

به نظر می‌رسد روند تعادلی به بازار سهام بازگشته است و روند نزولی بازار سهام دیگر مانند دوره اصلاح سنگین و ریزشی نیست بلکه شاخص کل در محدوده‌ای نوسان می‌کند و حتی این نوسان در کلیت بازار هفته بازدهی مثبت دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آرمان

    از نظر تکنیکالی سهام ها در بدترین وضعیت قرار دارند متاسفانه یک سیکل نزولی دیگر زده شده و در نیمه راهیم و این صعود اصلاح ریزش قبلی بود و کف یک میلیون پانصد هزار قعطا شکسته میشه اگر میخواین سهامداری کنین حداقل یک ماه دیگر سهام ها بالا یک میلیون ششصد هزار رو نخواهد دید از لحاظ بنیادی هم سهام شرکت های صادراتی بخاطر تحریم ها علیه ایران با کاهش ارزش قیمت سهام رو برو شده اند

  • ناشناس

    فقط پالایشی .خودروسازان داخلی وضعیت خوبی ندارند

  • ناشناس

    بورس دولتی و دستوری حال بهم زن

  • ناشناس

    خودرویی ها اونقدر ها هم روند مثبتی ندارند. البته بهتر شدند ولی نه اونقدر که گفته میشه. به جز خودرو و تا حدی خساپا که به شکل مشخص روند بهتری پیدا کردن، بقیه نمادهای این گروه چند قدم عقبتر هستن. با کاهش صف اون دو تا بقیه منفی میشن با ریزش صف خریدشون بقیه صف فروش. من واقعا دلیل این شکل از دنباله روی رو نمیفهمم. الان رشد این دو نماد به طور مشخص از بقیه هم گروهی ها بیشتره.
    این کامنت رو به با دید منفی نبینید. من هم از لیدرهای گروه خودرویی دارم هم از زیر مجموعه هاشون. امیدوارم رشد لیدرها هم ادامه دار داشته باشه.
    اطلاع دقیق ندارم ولی حدس میزنم همین روند هم برای پالایشی ها باشه.

  • ناشناس

    دولت قدرت جمع کردن بازار سرمایه را ندارد

  • ناشناس

    اکثر سهم ها منفیه فقط خودرو خساپا درسقف مثبت شدن و این یعنی یک کاسه ای زیر نیم کاسه هست و باید منتظر یک کلاه برداری بزرگ وجدید باشیم . لطفا دقت کنید وتن به تله اینا ندید. خواهش میکنم

  • ناشناس

    خودم سهامدارم چرا کل سهامها قرمز هستن ولی شاخص نزولی نکرد یکی اگه جوابشو میدونه لطفا توضیح بده??

    • ناشناس

      اکثر نمادها منفی بود ولی توی منفی حجم زیادی خرید و فروش نشدن در حالی که خودرو به تنهایی دو میلیارد سهم مثبت خرید و فروش کرد که کل شاخص را خنثی کرد

    • ناشناس

      بورس علمی نیست وبه خواست سردسته …… ها اداره میشه وهمه چیزش الکیه .فقط باید بتونی به موقع خرید و فروش کنی. دنبال هیچ استدلالی دربورس نباشید.

    • آرمان

      اگر تکنیکی نیست چرا به مقاومت واکنش نشون داد یا به حمایت یک میلیون چهارصد هزارتا؟؟؟

  • حسن خانکندی علی آبادی

    سلام من متاهل ودارای ۳فرزند میباشم اگرمشکل مالی نداشتم هیچ وقت سهامم رانمیفروختم ازکارگزاری بانک سپه میخوام که رسیدگی کند

  • رضا

    دوستان چندتا سهامو زده تماما معامله شده بنظرتون تا کی واریز میکنن؟

  • ناشناس

    همیشه این حرف تکراری از فردا بازار سبزه