کد مطلب: ۵۰۹۹۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

صعود بی‌جان شاخص کل / عرضه در حال گسترش است!

صعود بی‌جان شاخص کل / عرضه در حال گسترش است!

نمادهای شاخص‌ساز با شروع معاملات امروز بازار سهام روندی مثبت دارند، به همین دلیل شاخص کل در ۱۵ دقیقه ابتدایی معاملات حدود ۳/۵ هزار واحد رشد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روزهای پایانی هفته گذشته فشار فروش در بازار سهام کم و روند نزولی شاخص کل متوقف شد اما مثبت بودن کلیت بورس ۳ روز بیشتر طول نکشید و معاملات دو روز گذشته با فشار عرضه همراه بود. روند صعودی شاخص کل بورس امروز در حالیست که شاخص هم‌وزن روندی نزولی دارد.

برخی از کارشناسان عقیده دارند شاخص کل محدوده یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد را از دست نخواهد داد اما برخی دیگر عقیده دارند اگر دولت بتواند منابع ارزی بدست بیاورد بعید نیست که دلار به صورت مقطعی از ۲۰ هزار تومان پایین‌تر برود و شاخص کل نیز ریزش بیشتری داشته باشد. از طرفی به عقیده کارشناسان بازار سهام برای تداوم روند صعودی به ورود نقدینگی به بورس نیاز است.

بازار 7 بهمن

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای پالایشی روندی صعودی دارند و صندوق‌های دارا یکم و پالایشی یکم در سقف قیمتی خود معامله می‌شوند. این صندوق‌ها برای چهارمین روز متوالی در سقف روزانه خود معامله می‌شوند و کارشناسان عقیده دارند به دلیل نزول شدید این صندوق‌ها و اعتراض سهامداران از این نمادها دستوری حمایت می‌شود.

هرچند که روند شاخص کل بازار سهام امروز صعودی است اما نمادهای کوچک و کلیت بورس روندی نزولی دارند و حتی احتمال می‌روند در ادامه معاملات عرضه در بازار سهام بیشتر شود.

بورس 7 ببهمن

همچنین منابع غیر رسمی عنوان کردند که شورای عالی بورس دهقان دهنوی را جایگزین حسن قالیباف اصل کردند. در این روزها گمانه‌زنی‌های زیادی از سوی رسانه‌ها برای ریاست سازمان بورس مطرح است ولی هیچ منبع رسمی درستی این اطلاعات را تایید یا رد نمی‌کند.

از نگاه کارشناسان باید کمی به بورس فرصت داد تا روند صعودی خود را آغاز کند و در این محدوده متعادل شود.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط نفروشید

  • ناشناس

    نظرات دهنوی خیلی خطرناکه ، باید وزیر اقتصاد استیضاح بشه .

  • ناشناس

    بورس ایران بی صاحب شده و بازار به این عظمت سرمایه را مسئولین بخاطر گندی که زدند ولش کردند وآدم احساس میکنه تاریخ مصرف بورس تمام شده با این بیخالی انگاری مسئولین . و بورس ایران شبیه موزی است که مسئولین موز را خورده و پوستش دست مردم است و افتخار می کنند که سهامدارند.

  • ناشناس

    بورس ایران شبیه موزی است که مسئولین موز را خورده و پوستش دست مردم مانده که دلش خوشه سهامداری می کنه

  • ناشناس

    چرا مدیر بورس و وزیر اقتصاد را برکنار نمی کنید……هفته قبل که این موضوع مطرح شد بازار واکنش مثبت نشان داد….این افراد بی کفایت هستند….

  • ناشناس

    دوستانی که از تیر ماه وارد بورس شدند خیلی متضرر شدند ولی بسیاری از بورسی های ورودی سال گذشته سود های نجومی بردند که میانگین هشت ماهه بورس بیشترین بازدهی را در بین همه بازار ها داشته .سود بورس پیش خور شده منتهی توسط یک گروهی از بورسی ها و دیگر خبری از رشد نجومی نیست .

  • ناشناس

    خدایا!!!!!!!!!!
    دستم خالی شد….
    از 50 میلیون پول زحمت کشی و قناعت 17 تومن برام مونده
    دلم خونه…
    چشمام گریون?????

    • ناشناس

      سلام برادر ماهم مثل توییم چکارمیشه کرد

  • کریم کعبی.ن

    دوستان عزیزهمضرر:ناامیدنشیدمن هم مثه بقیه سهامداران توضررم.چاره ای جز نگاه بلندمدت به بورس جهت جبران ضررنداریم.بلندمدت تابهارسال جدید.بایداین واقعیت رابپذیریم که تاقبل از بهارسال آینده وضعیت بورس مقطعی عمل میکندوتغییری که بتواندجبران ضررکند رخ نمیدهد.بیش ازاین اعصاب وسلامتی خودواطرفیانمان را بخاطراین بورس خانمانسوز داغون نکنیم.ترمیم بورس سال آینده.هر کداممان که تحمل صبرمان به سر رسیده خودمان را از بورس خلاص کنیم ودر وقت مناسب تصمیم عقلانی بگیریم والسلام.من که رفتم تابهار۱۴۰۰.به شرط حیات.

  • تحلیل گر

    هیچ جا دنیا ما شاهد این نبودیم
    بازار یک کله سقوط کند و ان هم حمایت MA 200 از دست بدهد.
    این یک اتفاق نادر هست در بازارهای مالی جهان
    با این اتفاق پیش امد کف درستی برای بازار قابل پیش بینی نیست
    بازار کم کم منتظر شاخص 900 هزار واحد را خواهد بود ( کوتاه مدت)
    در بلند مدت هم ریزش تا حدود 500 هزار واحد خواهد بود ( حدود 2سال)
    در ضمن در این مدت افت حیزهای از شاخص خواهیم داشت حتی حالت ( خنثی )
    بازار بورس در بدترین حالت های ممکن قرار دارد
    موفق باشید
    99/10/7

  • ناشناس

    همه چیزتان را به بورس بسپارید.جمله ای که هرگز از یاد دوستان نخواهد رفت.خدایا به خودت واگذار کردم