کد مطلب: ۲۷۵۰۸۸

شایعه اجاره مراتع و ورود و چرای شترهای قطری صحت ندارد

شایعه اجاره مراتع و ورود و چرای شترهای قطری صحت ندارد

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، شایعه اجاره مراتع کشور و ورود و چرای شترهای قطری در این عرصه‌ها را تکذیب کرد.

«ترحم بهزاد»، مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری، گفت: تاکنون هیچ تعداد نفر شتر از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله قطر برای چرا وارد مراتع کشور نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی انتشار خبر مربوط به ورود شتر از قطر و چرا در مراتع استان فارس را شایعه و بی اساس خواند و اظهار کرد: این شایعات در فضای مجازی با هدف ایجاد تنش‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

بهزاد با بیان این که واردات دام به کشور باید با توجه به ظرفیت مراتع کشور و بر اساس روندهای قانونی صورت گیرد، تصریح کرد: بر اساس تبصره (۱) ذیل ماده (۳) قانون حفاظت از منابع طبیعی کشور مصوب سال ۱۳۴۶ هرگونه بهره برداری از مراتع کشور مستلزم داشتن مجوز است و تاکنون هیچ مجوزی برای اجاره مراتع و چرای شترهای قطری در کشور صادر نشده است.

وی در عین حال گفت: قطر نیز تاکنون مکاتبه و درخواستی برای ورود و چرای شتر در مراتع کشورمان نداشته و در صورت چنین درخواستی این موضوع به لحاظ امنیتی به مصوبه هیات وزیران و مجلس نیاز دارد.

منبع: برنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.