کد مطلب: ۴۸۶

شدت مصرف نهایی انرژی در ایران ۹ برابر ژاپن و ۴ برابر متوسط جهان

شدت مصرف نهایی انرژی در ایران ۹ برابر ژاپن و ۴ برابر متوسط جهان

حمید چیت‌چیان در آیین گشایش «سومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی» در دانشگاه تهران، شدت مصرف نهایی انرژی در ایران را 619.5 تن معادل نفت خام بر میلیون دلار (1390) عنوان کرد و گفت: شدت مصرف نهایی انرژی در ایران 9 برابر ژاپن و نروژ، هفت برابر کشورهای OECD، حدود پنج برابر

حمید چیت‌چیان در آیین گشایش «سومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی» در دانشگاه تهران، شدت مصرف نهایی انرژی در ایران را 619.5 تن معادل نفت خام بر میلیون دلار (1390) عنوان کرد و گفت: شدت مصرف نهایی انرژی در ایران 9 برابر ژاپن و نروژ، هفت برابر کشورهای OECD، حدود پنج برابر ترکیه، سه برابر عربستان و چهار برابر متوسط جهان است.

وی تصریح کرد: سرانه مصرف نهایی انرژی 1.93 تن معادل نفت خام به‌ازای هر نفر (1390) است که پنج برابر هند و پاکستان، دو برابر چین و ترکیه و 68 درصد بیش از متوسط جهان است.

وی مصرف نهایی انرژی در ایران را 1068 میلیون بشکه معادل نفت خام عنوان کرد.

وزیر نیرو افزایش کارایی انرژی را راه پیشرفت کشور دانست و گفت: توسعه اقتصادی، افزایش جمعیت، تقاضای رو به افزایش انرژی، انتشار آلاینده‌ها و گرمایش جهانی نگرانی های کنونی جهان در بحث انرژی است.

چیت‌چیان اطلاع‌رسانی موثر، اصلاح تعرفه‌های انرژی، وضع مقررات استانداردها و برچسب‌های انرژی برای خودروها، ساختمان‌ها، روشنایی، لوازم خانگی و اجباری کردن استانداردهای انرژی برای تولیدکنندگان را راهکارهای مناسب برای افزایش کارایی انرژی عنوان کرد.

وی بهبود عملکرد انرژی در ساختمان، کارآیی انرژی در خودروها، روشنایی LED و تجهیزات سرمایشی کارا را از دیگر راهکارهای مناسب برای افزایش کارایی انرژی برای آینده برشمرد.

وزیر نیرو بند «و» تبصره 19 قانون برنامه توسعه، تصویب استانداردهای انرژی (لوازم خانگی، تجهیزات صنعتی و فرآیندهای صنعتی) و روشنایی (لامپ‌های‌ کم‌مصرف) را از اقدام‌های انجام شده در کشور برای افزایش کارایی انرژی عنون کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.