کد مطلب: ۵۵۳۶۱۹

شرایط جدید ثبت‌نام در طرح‌های پیش‌فروش خودرو اعلام شد

شرایط جدید ثبت‌نام در طرح‌های پیش‌فروش خودرو اعلام شد

کمیته خودرو که تعیین‌کننده شرایط ثبت‌نام و محدودیت‌ها برای طرح‌های فروش خودروسازان است، شرایط جدید ثبت‌نام خودرو را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس مصوبه این کمیته، دو شرط از شرایطی که تاکنون اعمال می‌شده، در طرح‌های پیش‌فروش حذف می‌شود.

از ابتدای آغاز طرح‌های فروش خودروسازان در قالب فروش فوق‌العاده با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه و پیش‌فروش‌های یکساله، کمیته خودرو با هدف دستیابی مشتریان واقعی به خودرو و حذف تقاضاهای کاذب که سبب اختلال در بازار می‌شود (خرید دلالان از کارخانه با قیمت مصوب و فروش در بازار آزاد) شرایط و محدودیت‌هایی را مصوب کرد.

از جمله این شرایط می‌توان به اختصاص یک دستگاه خودرو به هر کد ملی، دارا نبودن پلاک فعال شخص متقاضی، ماندن سند و فاکتور فروش خودرو به مدت یک سال در رهن شرکت‌های خودروساز، تعلق شماره حساب و شماره تماس به شخص متقاضی و فاصله دست‌کم ۴۸ ماه از آخرین زمان ثبت‌نام یا تحویل خودرو از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا اشاره کرد.

در طرح‌های سال ۱۳۹۹ که همزمان با عید فطر سال گذشته آغاز شد، تا ابتدای اسفند، مهلت مراجعه به شبکه خدمات پس‌از فروش سه ماه بود اما در فروش‌های اسفند به بعد به پنج ماه افزایش یافت.

اکنون که به تازگی دو طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو و سایپا به تازگی برگزار شده و قرعه‌کشی آن‌ها نیز انجام شده است، قرار است در راستای استمرار آرامش بازار و حذف رفتارهای سودجویانه، در طرح‌های پیش فروش پیش‌رو شرایط جدید ثبت‌نام خودرو اعمال شود.

حذف دو شرط در ثبت‌نام طرح‌های پیش‌فروش خودرو

الزام در رهن بودن یکساله سند خودروها و ممنوعیت ثبت‌نام و صدور فاکتور نزد مجموعه‌های سایپا و ایران‌خودرو در ۴۸ ماه گذشته، دو شرطی است که قرار است حذف شوند.

مجید باقری، قائم مقام فروش گروه خودروسازی سایپا، در حاشیه برگزاری قرعه‌کشی آخرین طرح فروش فوق‌العاده چند محصول خود که اخیرا برگزار شده است، ضمن تایید این خبر، گفت: با حذف برخی از محدودیت‌هایی که در گذشته و با دستور کمیته خودرو وزارت صمت به منظور کنترل التهابات کاذب بازار خودرو اعمال شده بود، تعداد بیشتری از مردم امکان ثبت‌نام و خرید خودرو از کارخانه را خواهند داشت و این امر کمک خواهد کرد که قیمت خودرو در بازار به صورت هیجانی افزایش پیدا نکند.

با توجه به اینکه این دست از تصمیمات کمیته خودرو برای هر دو خودروساز اعمال می‌شود، این موضوع از گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز پیگیری شد و این شرکت خودروساز نیز پاسخ داد که برای تعدادی از محصولات حتی برای فروش‌های فوق‌العاده نیز این تصمیم اجرا خواهد شد که به‌زودی در اطلاعیه طرح‌های فروش اعلام می‌شود.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودروی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قرعه کشی رو هم بردارید

  • ناشناس

    قشنگ دارن می گن ما به دلالی در بازار خودرو نیاز داریم…

  • ناشناس

    همچین گفته “تعداد بیشتری از مردم امکان ثبت‌نام و خرید خودرو از کارخانه را خواهند داشت و این امر کمک خواهد کرد که قیمت خودرو در بازار به صورت هیجانی افزایش پیدا نکند.” انگار تو این مملکت زندگی نمی کنه مردک…

  • میثم

    واقعا در عجبم

  • ناشناس

    برداشتن که دلال های خودشون بتونن بیشتر تو بازار مانور بدن و از طرفی افراد رو رو وسوسه کنید بیشتر در این ثبت نامی ها شرکت کنن تنها راه برون رفت از این حالت فقط آزاد سازی قیمت خودرو در کنار آزاد کردن ورود خودرو به ایران بدون پیش شرط هستش که نمیکنن

  • ناشناس

    خدا مرگتون بده با این طرح هایی که حتی بچه 3 ساله هم قبول نداره چه رسد آدم عاقل.
    نتیجه: طرح دهندگان مونگول تشریف دارند.

  • ناشناس

    باسلام
    اینها آنقدر خودرو دپو کردند که می‌توانند مثل قبلاً بروز تحویل بند ولی می خواهند گرانش کنند و دست دلالها که خودشان هستند کوتاه نشه اگرقیراز این بود خوب بروز تحویل بدهند

  • ناشناس

    سلام اگه واقعا به فکر مردم هستین چرا درمرحله اول اولویت برا سرپرستهای خانواده که خودرو اولی هستن واصلا خودرویی نداشتن وندارن قرار نمیدن،پس فقط فکرخودشونن وگران کردن ان

  • چجحخل

    هربلایی سر این ملت بیاد حقشونه
    این قدر نا اگاهانه عمل نکنید
    بزارید تو دستشون بمونه
    التماس میکنن بیایی
    مملکت نیست که بی صاحب ترین مملکت هست حال ادم بدمیشه ایران تمام شد

    • ناشناس

      خود شما هزار بار ثبت نام کردی اگه اسمت در بیاد با کله میری میگیری پس لال شو

    • سید ابوالفضل

      درود لایک داری راست میگی بخدا

  • ناشناس

    خجالت بکشید از خدا بی خبرا مکر جقدر می خواید زندگی کنید. بسه دیکه به اندازه دویست ساله دلال بازی کردید. ی کم هم به فکر مردم باشید.