خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۳۱۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شرایط خرید یوروی سهمیه‌ ای چیست؟/ چه کسانی نمی‌توانند یورو بخرند؟

شرایط خرید یوروی سهمیه‌ ای چیست؟/ چه کسانی نمی‌توانند یورو بخرند؟

پس از دلار دولتی حالا متقاضیان می‌توانند از صرافی‌های مجاز تا سقف 5000 یورو با نرخ پایین‌تر ارز بخرند. اما شرایط خرید یوروی سهمیه ای چیست و برای آن چه مدارکی باید همراه داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک مرکزی علاوه بر دلار دولتی حالا آغاز به فروش یورو سهمیه ای در صرافی‌ها کرده است. متقاضیان می‌توانند تا سقف پنج هزار یورو از صرافی‌های مجاز ارز خریداری کنند.

این سهمیه سالانه یک بار است و به متقاضیانی که از سهمیه 2000 دلاری خود استفاده کرده‌اند تعلق نمی گیرد.

همچنین بر اساس بخشنامه بانک مرکزی و گفته‌های رئیس کل این نهاد سقف تعیین شده برای خرید ارز از سوی صرافی‌ها ۳۰ هزار یورو در روز است و اگر صرافی بالاتر از این سقف را خریداری کند، حداکثر تا پایان روز کاری بعد از آن باید مازاد آن را بفروشند.

شرایط خرید یوروی سهمیه ای

خریداران این سهمیه باید اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال و مقیم ایران باشند. همچنین برای تهیه یورو سهمیه ای نیاز به حضور شخص، ارائه کارت ملی و سیم‌کارتی به نام شخص خریدار است.

از سویی با توجه به اینکه سقف برداشت از هر کارت بانکی 100 میلیون تومان تعیین شده هر فرد باید سه کارت کارت بانکی با مشخصات خود، همراه داشته باشد.

افرادی که توانایی و تمایل خرید سهمیه خود به طور کامل را ندارند می‌توانند این مقدار را در چند مرحله خریداری کنند.

سود یوروی دولتی چند؟

امروز چهارم بهمن‌ماه قیمت یورو در بازار آزاد 48 هزار و 137 تومان قیمت دارد. اما نرخ یوروی دولتی یا به عبارتی قیمت یورو در بازار متشکل ارزی 42 هزار 672 تومان اعلام شده است. بنابراین هر فرد با خرید پنج هزار یورو سهمیه خود 29 میلیون و 640 هزار تومان سود می‌کند.

پیش از این خریداران یورو را از صرافی‌ها و دلالان تهیه می‌کردند و سهمیه دولتی تنها برای خرید ارز مسافرتی وجود داشت. سقف خرید یورو مسافرتی برای کشورهای دارای ویزا 500 یورو و برای کشوری‌هایی که مسافرت به آنها نیازی به ویزا ندارد 300 یورو است.

اما حالا رئیس کل جدید بانک مرکزی از سیاست توزیع یوروی سهمیه ای رونمایی کرده تا احتمالا با این شیوه تقاضا برای دلار را کاهش دهد و بتواند قیمت دلار را مهار کند.

اخبار مربوط به حوزه ارز را در صفحه اخبار ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تب بالا و تشنج

  • میراب عطش

    من نمیدونم چرا وقتی هنوز خبر رو متوجه نشدیم شروع میکنیم به تفسیر اون!؟
    تو خبر معلوم هست کاملا که قصد این نیست یورو تو بازار بریزن و فقط سعی میکنن که افزایش نرخ ارز رو عقب بندازن
    وقتی دلارهای حاصل از صادراتی دیگه قرار نیست توسط صراف بفروش برسه و این بحث ۵۰۰۰ یورو رو صرافی باید بصورت اسکناس از افراد حقیقی و حقوقی خریداری و پس از اون به یکی دیگه بفروشه و منبع این ۵۰۰۰ یورو اصلا بانک مرکزی نیست آخه کی پیدا میشه اسکناس یوروی خودش رو ببره به نرخ متشکل به صرافی بفروشه که بعدشم صرافی اون رو به من و شما بفروشه !؟؟؟؟؟ میگن اول چاه رو بکن بعد منار رو بدزد

    • ناشناس

      احسن خبری از یورو نیست فقط دلار اون به نرخ بازار آزاد

  • ناشناس

    کسی خریده ؟یافقط در حد حرفه ؟

  • ناشناس

    سلام بنظرمن‌ این یوروبایدکسانیکه دلارگرفتن یوروسهمیه ای هم بگیرن

  • گنیا

    درحال حاضر تمام توان فکر سیاست گذاری تصمیم گیری آقایان مدیر اقتصاد خونده هادرعوض ایجاد اشتغال توسعه تولید کار ، شده ایجاد رانت دلالی بازی با بازارهای سوداگرانه تشویق تحریک آن وبا درانحصارگرفتن و قیمت های دستوری فاتحه اندک تولید داخل را هم خواهند خواند با این فرمان که دارند می روند جلو از جیب کی وسرمایه سهامدار این رانت‌های را به عده ای خاص می دهند عملا مردم به این بازارها می کشانند ازقبیل خودرو ارز ..‌‌‌…

  • محمدرضانادرزاده

    سلام بهترنبود دولت یک راهکار ارائه میکردواسه خانوارهای که به یورودلاراحتیاج ندارند ودنبال سودسهمیه خودهستند مثلا کسانی که امثال سهمیه دریافت نکردند درهرمحل به یکجامراجعه میکردن بعدارائه کارتملی وشناسایی سودحاصله رو توسط شخصی یاخودصرافی دریافت میکردن تاکمتردلال هاسریک سری بدبخت بیچاره کلاه میزاشت

  • محمدرضانادرزاده

    الان ماخانواده ۴نفری هستیم هیچ وقت سهمیه دلاردریافت نکردیم اصلا نمیدونم بایدبکجامراجعه کنم سودش چقدرهس اصلا چقدر پول میخوادکه سهمیه روبخری بنظر شما نمیشه یک دلال مدارک ۴نفره منوبگیره باپنصدهزار سرمن کلاه بزاره کارگرساختمانم ۲۰روزه دمازیرصفر یک روزسرکارنرفتم نان شب ندارم حداقل فکری بحال سود سهمیه مابدبخت بیچاره هابکنید

  • ناشناس

    برادر من کجا یورو میدن من خودم امروز از بانک گرفتم 5400دلار پرداخت کردن گفتم یورو چی گفتن نداریم درضمن قیمت دلار 43200 که با بازار فاصله چندانی نداشت

  • ناشناس

    بنظر من اینکه بهمه که کارت ملی دارن دلار یا یورو بفروشن ب اونهایی که قصد دیدار عزیزانشون رو دارن میدادن

  • ناشناس

    چرا فقط در تهران فروخته می شود؟ بقیه مردم ایران چی؟ لطفا یکی توضیح قانع کننده بدهد.