کد مطلب: ۵۵۲۳۴۱

رئیسی، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری:

شرایط زندگی مردم قابل پیش‌بینی نیست

شرایط زندگی مردم قابل پیش‌بینی نیست

 سیدابراهیم رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: متأسفانه دولت شرایطی را در زندگی مردم ایجاد کرده که بسیاری از موضوعات قابل پیش‌بینی نیست. باید در بازار ثبات ایجاد کنیم. اینکه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در داخل تولید شود و رابطه آن با بیرون قطع شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در شبکه البرز گفت: تبعیض، فقر و فساد نباید در هیچ جای کشور پسندیده شود. مردم با نداشتن می‌سازند اما با تبعیض نمی‌سازند.

رئیسی با اشاره به مشکل حاشیه‌نشینی و چالش‌های مردم حاشیه‌نشین گفت: باید بپرسیم چرا حاشیه‌نشینی به وجود آمده است. یکی از مهم‌ترین دلایل عدم حمایت از کشاورزان با عدم خرید تضمینی محصولات، عدم حمایت بانکی و پژوهشی از کشاورزان و غیرقابل پیش‌بینی کردن زندگی مردم است.

وی ادامه داد: متأسفانه دولت شرایطی را در زندگی مردم ایجاد کرده که بسیاری از موضوعات قابل پیش‌بینی نیست. باید در بازار ثبات ایجاد کنیم. اینکه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در داخل تولید شود و رابطه آن با بیرون قطع شود یک ادعا نیست چون اراضی ما پاسخگوی این نیاز است اما اکنون ۷۰ درصد نیاز ما به نهاده‌های دامی به خارج متصل است. ما برای همه اینها برنامه داریم.

رئیسی اضافه کرد: در سال‌های گذشته روستاها بی رمق شده‌اند و بسیاری از مردم به شهرها آمده و در حواشی شهرها ساکن شده و حالا با مشکلات مسکن، آب، برق، گاز و … مواجه شده‌اند. ما در قدم اول باید اقتصاد روستا را راه‌اندازی و روستا را جذاب کنیم چون اگر اقتصاد روستا راه بیفتد بسیاری از این مردم خودشان مایل به بازگشت هستند اما اگر کسی هم نخواست به روستا بازگردد باید برای ساماندهی حاشیه‌نشینی اقدام جدی کنیم.

وی تصریح کرد: توصیه من به مردم به خصوص جوانان این است که یأس را به خود راه ندهید ممکن است گله‌هایی داشته باشید اما نباید امید خود را تبدیل به یأس کرد. امید به معنای منفعل بودن نیست. در این مدت به خاطر کم عملی و بی عملی واژه امید آسیب دیده است اما می‌توانیم شرایط را تغییر دهیم و بی اعتمادی‌ها را تبدیل به اعتماد و ناامیدی را تبدیل به امید کنیم.

وی ادامه داد: باید با کمک یکدیگر کشور را بسیازیم. کارهای عقب مانده زیادی داریم و در اجرای عدالت عقب هستیم؛ مردم اجرای عدالت را می‌خواهند. تبعیض، فقر و فساد نباید در هیچ جای کشور پسندیده شود. مردم با نداشتن می‌سازند اما با تبعیض نمی‌سازند.

رئیسی گفت: جوانان عزیز باید احساس کنند زمینه کار وجود دارد حتما می‌توانیم بیکاری را تبدیل به اشتغال کنیم یکی از علل کاهش ازدواج بیکاری و مشکل مسکن است اینها راهکار دارد راهکارهایی نه دست نیافتنی بلکه کاملا دست یافتنی.

وی در خصوص حل مشکل مسکن گفت: در البرز زمین کم نداریم فقط برنامه‌ریزی می‌خواهد که هزینه ۵۰ درصدی مسکن در سبد خانوار را به ۳۰ درصد کاهش دهیم. کدام شهر ما در محدوده شهری اراضی ندارد که در اختیاز سازمان‌ها نباشد در اینها می‌توانیم مسکن بسازیم.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.