کد مطلب: ۳۵۳۴۲۱

دبير کل اتاق بازرگانی ايران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

شرایط جدید شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی / چه کسانی می‌توانند در انتخابات اتاق رای دهند؟

شرایط جدید شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی / چه کسانی می‌توانند در انتخابات اتاق رای دهند؟

دبير کل اتاق بازرگانی ايران می‌گوید: در انتخابات اتاق‌های بازرگانی افرادی که سابقه عضویتشان 18 ماه است، می‌توانند در نهمین دوره اتاق بازرگانی شرکت کنند.

دبير کل اتاق بازرگاني ايران درباره این پرسش که انتخابات نهمین دوره اتاق بازرگانی نسبت به دوره‌های گذشته چه تفاوت‌هایی دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: یکی از وجه تمایز نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی افزایش سابقه عضویت رای‌دهندگان حقیقی است. در این دور مصوبه شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق حاکی از آن است که سابقه عضویت رای‌دهندگان حقیقی، باید 18 ماه باشد.

عليرضا اشرف افزود: در انتخابات اتاق‌های بازرگانی افرادی که دارای کارت عضویت و کارت بازرگانی هستند با توجه به سابقه اعلام‌شده، می‌توانند به افراد منتخب خود رای دهند. هدف از افزایش ماه‌های سابقه عضویت جلوگیری از شبهات مطرح شده است.

او اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته شبهاتی مبنی بر تخلفات دو هزار و 600 کارت بازرگانی مطرح شد و عده‌ای در آستانه انتخابات اتاق بازرگانی اعلام کردند که این دوره از انتخابات ابهاماتی دارد که حال به منظور جلوگیری از برخی شایعات اقدامات جدیدی برای کسانی که می‌توانند در انتخابات اتاق رای دهند، انجام شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اين مصوبه براي اتاق هاي بازرگاني كه طس سه دروه قبل كارت هاي عضويت بنام افراد بدون هويت فعال اقتصادي گرفته اند اثري ندارد زيرا كارت هاي عضويت و بازرگاني را در ده سال پيش اخذ كرده اند و در سال گذشته تمديد كرده اند لذا مصوبه شرايط جديد شامل صدوري هاسات و نه كارتهاي عضويت و كارتهاي بازرگاني كه طي ساليان فقط براي شركت در انتخابات توسط گروه حاكم بر اتاق بنام افراد غير تاجر و غير توليد كننده و با هدف استفاده از اراء صادر شده است نميشود ….به نظر مي رسد بهترين راه حل پايش كارتهاي بازرگاني و حذف ارفرادي است كه با وجود سابقه ده ساله نه وارداتي داشته اند نه صادراتي و حتي نه توليد و كسب و كاري….اين كار از انحراف انتخابات جلوگيري كرده و نمايندگان واقعي فعالان اقتصادي به اين پارلمان به اصطلاح بخش خصوصي وارد ميشوند .[…]

  • عباس معتمدی

    سلام
    تکلیف و نتیجه انتخابات آتی اتاقهای بازرگانی از قبل مشخصه ، زیرا کارت‌های عضویت صادره توسط هیت رئیسه اتاقهای بازرگانی ، برای افراد خاص نتیجه انتخابات اتاقهای بازرگانی رو مشخص نموده ، سوال اینجاست که شورای عالی نظارت به این موضوع واقف نبوده و آیا نمی‌دانند اتاق بازرگانی که اساس و بنیادش براساس تقلب و دیوار کج بنا شده ، نتنها گامی در جهت کمک به اقتصاد کشور برنداشته ، بلکه چوب لای چرخ حرکت اقتصادی کشور و دولت جدید گذاشته ، از آنجاییکه ، هیت رئیسه اتاقهای بازرگانی ، فالحال ،هم خط و همراه دولت گذشته بوده ،امیدوارم به شورای عالی نظارت تلنگری وارد شده تا بتواند تصمیمات درستی اتخاذ کند . عباس معتمدی خرم اباد