کد مطلب: ۶۸۹۰۸۷

پرداخت وام ۱۵۰ میلیونی سربازی/ مشمولان چه کسانی هستند؟

پرداخت وام ۱۵۰ میلیونی سربازی/ مشمولان چه کسانی هستند؟

اگرچه سال گذشته مشکلاتی در مسیر پرداخت وام سربازی وجود داشت، اما گویا قرار است امسال این وام پرداخت شود و مبلغ آن هم افزایش پیدا کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنگونه که فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده است مبلغ وام سربازی سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان بود که پرداخت آن با مشکلاتی مواجه شد. اما امسال قرار است مبلغ وام سربازی به ۱۵۰ میلیون تومان برسد .

شرایط پرداخت وام اشتغال سربازان چیست؟

این وام، وام ایجاد اشتغال برای سربازان است. به همین دلیل تنها به سربازانی تعلق می‌گیرد که اولا دوره خدمت سربازی آنها به پایان رسیده باشد. دوما تنها افرادی مشمول این وام می‌شوند که دوره‌های مهارت‌آموزی را طی کرده باشند.

قرار است مبلغ وام سربازی ۱۴۰۱، ۱۵۰ میلیون تومان باشد و در قالب وام قرض‌الحسنه پرداخت شود. این به آن معناست که کارمزد این وام احتمالا ۲ تا ۴ درصد است و سود بالایی به آن تعلق نمی‌گیرد.

هنوز جزئیات دیگری از مدت‌زمان بازپرداخت وام سربازی و اقساط آن اعلام نشده است. اگرچه شاید بتوان با اطلاعات وام سربازی سال ۱۴۰۰، جزئیات وام امسال را هم مشخص کرد.

اما سال گذشته وام سربازی ۱۰۰ میلیون تومان بوده و آنگونه که اعلام شده بود سود ۱۸ درصدی به این وام تعلق می‌گرفت. همچنین مدت‌ بازپرداخت این وام، ۶۰ ماهه بود و اقساط آن ماهانه حدود دو میلیون تومان بود.

اما به نظر می‌رسد شرایط پرداخت این وام در سال جاری تغییر کرده است و حداقل اینکه قرار است این وام در قالب قرض‌الحسنه پرداخت شود.

پرداخت وام سربازی سال گذشته با مشکلاتی همراه شد. اما حالا فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: امسال تلاش داریم تا تمامی تسهیلاتی که به سربازان داده می‌شود در قالب وام قرض‌الحسنه باشد. همچنین سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه تهیه و به تأیید رئیس جمهور رسید و به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شد تا آن چیزی که در این سند پیش بینی شده با همکاری تمامی نهادها به مرحله عمل برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقا ما رو تو خدمت مستقیم فرستادن مرز نگهبانی دوره مهارت مهندسی یا فنی ندادن و مدرکش ندارم میخاستم بدونم به منم تعلق میگیره

  • ناشناس

    برای ایثار گران و جانبازان هم چ درصد دار و چ بدون درصد خواهشاً فکری بکنید

  • ناشناس

    کدوم بانک ها این وام میدن؟؟
    از کی شروع ب وام دادن میکنن؟؟
    من همه اون شرایط دارم ولی هر بانکی رفتم میگن ک ما اصلا همچین چیزی نداریم
    چطوری میشه پیگیری کرد؟؟

  • ناشناس

    پسرم سربازه الان یک سال ازخدمتش میگذره تو مناطق محروم وتقریبا مرزه خدمتش گفتن میبریم دوره ببینید ووام بهتون تعالق بگیره اما نه ازوام خبری شد نه ازدوره مهارت فنی معلوم چی به چیه فقط خداکنه صحت داشته باشه بچه هامون بعدازخدمت بی کارنباشن

  • احمد قاضی

    امیدوارم واقعا بدن و ذهنوین رو از این همه مشکل آزاد کنن

  • ناشناس

    دست نزول را از پشت بستند بااین همه سود

  • ناشناس

    سلام تو رو خدا اینقدر سخنش نکنید کسی که درس خونده لیسانسه دیگه وقتی نمونده براش حتی بخواد بره دنبال مدرک فنی حرفه ای باید پولشو داشته باشه من پسرم پول رفت و برگشت تا پادگان و نداره چه جوری بره مهارت یاد بگیره تو رو خدا به این بچه ها به جو نا کمک کنید یه جا بتونن مشغول باشن همه افسردگی گرفتن که وقتی بیان بیرون چی کار کنن دستشون به جایی بند نیست بی کارن تو رو خدا کمکش کنید نزارید جو نا بی کار بمونن

    • پیمان

      داداش حضرت عباسی چون خودم اینجوریم با این حرفات اعصابم خراب شد،،آرزوی موفقیت برات دارم

  • محمد

    وامو باید از کدوم بانک دریافت کنم

  • ناشناس

    اقا این وام کی پرداخت میشه یک سال منتظریم بیاد تازشم بنظرم وامش حداقل بایید ۲۰۰ملیون باشه چون خیلی کم و ناچیزه تازه الان یک سال فقط حرفشو میزنن اقا لطفا هرچی سریع تر مشخص کنید از کجا بگیریم

  • ناشناس

    اقا این وام کی پرداخت میشه یک سال منتظریم بیاد تازشم بنظرم وامش حداقل بایید ۲۰۰ملیون باشه چون خیلی کم و ناچیزه تازه الان یک سال فقط حرفشو میزنن اقا لطفا هرچی سریع تر مشخص کنید از کجا بگیرییم عمرمون تباه شد از این قول های ی سرخرمن