کد مطلب: ۶۳۸۹۵۸

شرط اسباب کشی در نوروز

شرط اسباب کشی در نوروز

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلام ممنوعیت انجام هرگونه اسباب کشی در تعطیلات نوروزی توضیحاتی را در خصوص دریافت مجوز اسباب کشی در این ایام ارائه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انجام اسباب کشی در ایام نوروز ممنوع است؟

ایسنا نوشت، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، در این‌باره گفت: برابر روال سال‌های قبل از تاریخ ۲۹ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ هرگونه اسباب کشی بدون مجوز در تهران ممنوع است و ماموران پلیس با آن برخورد خواهند کرد.

وی درباره افرادی که ممکن است به هر دلیل در ایام نوروز قصد اسباب‌کشی داشته باشند نیز گفت: ما برای این موضوع نیز راهکار داریم و اگر شهروندان بنا بر اسباب کشی یا جابجایی و حمل هرگونه اسباب و وسیله را داشتند باید به کلانتری مراجعه کرده و مجوز لازم را دریافت کنند. حتی این افراد می‌توانند با سامانه ۱۱۰ تماس گرفته و اعلام کنند که قصد اسباب کشی دارند تا مامور پلیس در محل حاضر شده و به درخواست آنان رسیدگی کند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره اینکه در مجوز چه مواردی باید قید شود نیز به گفت:‌شهروندان باید فرمی را پر کرده و در آن مبدا و مقصد خود و همچنین تاریخ انجام اسباب کشی را قید کنند و حتما در همان روزی که برایش مجوز دریافت کرده‌اند، اسباب کشی خود را انجام دهند.

موقوفه‌ای همچنین گفت که اداره اماکن پلیس جلساتی را نیز با اتحادیه‌ها و صنوف فعال در این حوزه داشته و توصیه‌ها و هشدارهای لازم را به آنان ارائه کرده است.

وی درباره چرایی انجام این ممنوعیت نیز گفت:‌ با توجه به اینکه شماری از هموطنان در این ایام به سفر رفته و در منزل حضور ندارند و همچنین خالی بودن برخی از دفاتر و شرکت‌ها در ایام تعطیلات پلیس این تصمیم را با هدف جلوگیری از وقوع سرقت اتخاذ کرده است.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ همچنین به شهروندان توصیه کرد که برای جلوگیری از سرقت اگر چنانچه قصد مسافرت و ترک طولانی مدت منزل را دارند حتما درهای منزل را قفل کرده و از یکی از افراد معتمد خود بخواهند که به منزل آنان سر بزند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.