کد مطلب: ۵۳۶۲۳۰

وزیر راه بیان کرد:

تحویل مشروط واحدهای طرح ملی مسکن

تحویل مشروط واحدهای طرح ملی مسکن

وزیر راه با اشاره به آشفتگی‌های عمیق در پایانه‌های مرزی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی در بنادر گفت: طرح ملی مسکن تحویل می‌شود اگر مردم آورده خود را به‌موقع واریز کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد اسلامی با بیان این‌که بسیاری از کشورها مزیت اقتصادی در بخش ترانزیت ندارند و باید با ریسک بالاتر مسیرهای موازی ایجاد کنند تا ترانزیت باکیفیتی داشته باشند، گفت: ترانزیت یک رقابت و فراتر از رقابت است و به‌نوعی جنگ بین کشورها محسوب می‌شود، بنابراین با تسهیل‌گری و کاهش مقررات و تعاملات اثرگذار می‌توان باعث توسعه آن شد.

وی ادامه داد: با توجه به رشد تکنولوژی و بزرگ شدن منطقه باید سهم خودمان را در ترانزیت افزایش دهیم، در سال‌های اخیر معادلات بیرونی در این بخش تأثیر داشته است به‌طوری که بسیاری از کشورها اجازه ندارند با ما معامله کنند، فشارها به‌گونه‌ای شده است که یک مقام بزرگ خارجی با ناوگان هوایی از آسمان ایران عبور کرده است اما به هیچ عنوان اجازه سوخت‌گیری نمی‌دهند که این امر نشان‌دهنده اوج مزاحمت و تهاجم به منافع ملی یک کشور است.

اسلامی با ابراز اینکه «قبل از تحریم و ایجاد این مزاحمت‌ها، حدود ۱۲۰۰ ناوگان هوایی از آسمان ایران عبور می‌کرد اما هم‌اکنون به ۴۰۰ ناوگان رسیده است»، تصریح کرد: در این زمینه متغیرهای بیرونی در ترانزیت بالفعل و بالقوه شده بسیار مؤثر هستند.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با اجرای معاهده دوجانبه و چندجانبه ترانزیت ریلی را ۳۱ درصد افزایش دادیم. با امضای رویه و تعرفه‌ها بین چند کشور شاهد ایجاد یک رویه ثابت هستیم که در این زمینه سهم ترانزیت در این بخش افزایش پیدا کرد.

پرونده مسکن مهر تا پایان دولت بسته می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در ادامه راجع به مسکن مهر گفت: در دولت نهم و دهم طرح جامع مسکن وزارت راه و شهرسازی تعریف شد و در قالب این طرح ۲میلیون و ۲۰۰هزار واحد تعریف شد در دولت‌های قبلی ۷۶۰ هزار واحد تحویل داده شد هم‌اکنون کم‌تر از ۳۰ هزار واحد باقی‌مانده است و پرونده مسکن مهر تا پایان دولت بسته خواهد شد.

اسلامی اظهار کرد: در طرح ملی مسکن ۵۳۰ هزار واحد در سراسر کشور در حال ساخت است و بخش‌هایی از آن زودهنگام به متقاضیان تحویل داده خواهد شد اما به این شرط است که متقاضیان آورده خود را به‌موقع واریز کنند.

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا به خودت چند میدی اقای وزیر ؟ در عرض چند سال صدارت یک واحد مسکونی ساخته نشد . یعنی در قبال مسئولیتی که بر گردن گرفتین در اخرت چه پاسخی خواهید داشت ؟ به جای مسکن کار اسان را پیش گرفتین و جاده ساختین!! مردم از گرانی مسکن و اجاره نشینی خون میگریند خبر دارین؟؟!! مطمئن باشین که در پیشگاه خداوند پاسخگو خواهید بود و بازنده اید . ملت این دولت را حلال نخواهد کرد با این سوء مدیریتی که داشتین .