کد مطلب: ۶۴۵۷۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ابهام در شروط عجیب برای حذف قرعه‌کشی/ بازار خودرو تاثیر می‌پذیرد؟

ابهام در شروط عجیب برای حذف قرعه‌کشی/ بازار خودرو تاثیر می‌پذیرد؟

ایران‌خودرو حذف قرعه‌کشی را مشروط به دو اقدام کرد. اما آیا این دو شرط ظرفیت تحقق دارد و می‌تواند تاثیری بر بازار خودرو بگذارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پی دستور حذف قرعه‌کشی شرکت‌های خودروسازی کشور، ایران‌خودرو دو اقدام را شرط حذف قرعه‌کشی طرح‌های فروش خودرو اعلام کرد.

شروط ایران‌خودرو برای حذف قرعه‌کشی افزیش عرضه ۷۵۰ هزار دستگاه در سال و حذف قیمت‌گذاری دستوری یا همان اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه اعلام شد.

دو شرط حذف قرعه‌کشی تکذیب شد؟

با پیگیری‌های تجارت‌نیوز از شرکت خودروسازی ایران‌خودرو مشخص شد که این خودروسازی الزامات حذف قرعه‌کشی را بیان کرده و شرطی را مطرح نکرده است.

روند حذف قرعه‌کشی نیز به تدریج و با پایان ثبت‌نام‌ها صورت می‌گیرد. ایران‌خودرو اعلام کرد که برای اجرای هشت دستور رئیس‌جمهور مبنی بر افزایش تولید و حذف قرعه‌کشی، این الزامات مهم هستند.

اما شرکت سایپا به تجارت‌نیوز گفت در حال حاضر خبری از حذف قرعه‌کشی نیست و طرح‌های فروش خودرو برگزار می‌شود.

عملی می‌شود؟

آیا شروط ایران‌خودرو برای حذف قرعه‌کشی توان تحقق دارد؟

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: یکی از الزاماتی که برای حذف قرعه‌کشی اعلام شد افزایش عرضه خودرو بود. این الزام ارتباطی با مردم ندارد و ایران‌خودرو باید تولید محصولات خود را افزایش دهد.

این کارشناس خودرو در ادامه توضیح داد: اما برای تحقق وعده حذف قیمت‌گذاری دستوری باید این نکته را در نظر گرفت که خودروهای داخلی در این شرایط به چه قیمتی می‌رسند؟ در نتیجه به نظر نمی‌رسد که حذف قرعه‌کشی با این شروط تحقق یابد.

تاثیری در بازار دارد؟

زاوه ادامه داد: اگر قرعه‌کشی با این شروط حذف شود، ثباتی در بازار ایجاد نمی‌شود. در این شرایط قیمت خودروها به میزان کمی کاهش می‌یابد. اما این کاهش قیمت‌ها به صورت کوتاه‌مدت است و بعد از مدتی، با رشد تورم قیمت خودروها نیز افزایش می‌شود.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به خدا دیگه اصلا هیچ‌اهمیتی نداره قرعه کشی باشه و نباشه یا تولید بیشتر بشه یا نشه. نا ماشینا کیفیت خوبی داره نه به اون قیمتا میارزه نه اینکه قدرت خرید و شرایط میزاره خرید کرد

  • حسن

    تنها راه اینه که خودروی خارجی ارزان قیمت (حداقل هم قیمت با زباله های تولید شده در ایران خودرو و سایپا) بیارن . که نمیارن…

  • ناشناس

    چرا مردم رو درگیر این مسایل بی ارزش میکنید . کشور های دیگه دغدغه ماشین و خانه ندارند دنبال بهتر شدن خودشون هستند .

  • ناشناس

    قرعه کشی رو حذف کنن نصف آمار میریزه.همه ثبت میکنن برا فروش حواله و اکثرا پول ندارن برا واریز

  • ناشناس

    ها؟