کد مطلب: ۳۳۱۹۹۰

شروع چراغ سبز بورس؛ علت چیست؟

شروع چراغ سبز بورس؛ علت چیست؟

هنوز یک‌ساعت از آغاز فعالیت امروز بازار سرمایه نگذشته که بورس تهران شاهد رشد بیش از 1339 واحدی شاخص و ورود به کانال 167 هزار واحدی شده است. دلایل رشد امروز بازار چیست؟

به گزارش تجارت نیوز، هنوز یک‌ساعت از آغاز فعالیت بورس اوراق بهادار تهران در روز چهارشنبه (14 آذرماه ۹۷) نگذشته که بورس تهران شاهد رشد 1339 واحدی شاخص کل و ورود به کانال 167041 واحدی شده است.

در جریان معاملات امروز بورس صفوف خرید بازار نمادهای دامین، فراور، غگل، خاهن، خساپا، دانا، پدرخش، خزامیا، خریخت، خودرو، کطبس و در فرابورس مادیرا، پخش، شلیا صف خرید هستند.

بررسی بازار سرمایه تا به این لحظه حاکی از آن است که نماد‎های «کگل، وامید، شپنا، فارس، فملی» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «شاراک، فروس، حتاید، فخاس، کفرا» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز دارند.

همچنین تا به این لحظه بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «فولاد، تاپیکو، وخارزم،خزامیا، شسپا» بوده است و نمادهای « خساپا، خودرو، های وب، خبهمن، دانا» بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص داده‎اند.

به گفته فعالان بازار سرمایه، عرضه‌های روز گذشته اکثرا مربوط به ذخیره سود نوسان‌گیران بود که پیش بینی می‌شد مجدد شاهد افزایش حجم تقاضا در گروه‌های بزرگ بازار شویم. همچنین بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است که چشم سهامداران به تصویب لایحه cft دوخته شده است و تمام شواهد حاکی از پذیرفته شدن و تصویب این لایحه خواهد بود.

همچنین پس از تایید و تکذیب‌های فراوان درباره قیمت‌گذاری خودروهای داخلی در حاشیه بازار، شنیده‌ها از آن حکایت دارد که این فرمول به تایید دولت، مجلس شورای اسلامی و زنجیره خودروسازی رسیده و قیمت جدید خودروها به احتمال زیاد اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد. طبق توافق صورت گرفته، قرار است قیمت خودروهای داخلی براساس فرمول «پنج درصد زیر نرخ بازار»، تعیین و به خودروسازان ابلاغ شود. بر این اساس، قیمت کارخانه‌ای خودروهای تولید داخل به پنج درصد کمتر از نرخ روز بازار افزایش خواهد یافت تا پس از حدود یک دهه قیمت‌گذاری دستوری توسط ارکان مختلف، به نوعی شبه آزادسازی قیمت خودرو کلید بخورد. درجریان معاملات امروز بازار سرمایه نمادهای خودرویی‌ با این خبر مورد توجه قرارگرفته اند به همین جهت بیشترین حجم تقاضا مربوط به نمادهای خساپا، خزامیا، وسپا است.

همچنین مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با نماد فملی اعلام کرده است که قطعا به زودی خبرهای خوبی در حوزه صادرات اعلام خواهد شد که این خبر علاوه بر افزایش قیمت کامودیتی‌ها به دنبال توافق چین و آمریکا تاحدودی باعث اقبال سهامداران به نماد فملی شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.