کد مطلب: ۴۹۱۸۷۵

قالیباف:

سلب صلاحیت مدیران شرکت‌هایی که بازارگردان ندارند

سلب صلاحیت مدیران شرکت‌هایی که بازارگردان ندارند

رئیس سازمان بورس گفت: همه ناشرین مکلف به ایجاد یا استفاده از عملیات بازارگردانی هستند و ممکن است ناشرانی که از تکالیف خود سرباز زنند، پذیرش آنها در بورس و فرابورس لغو و صلاحیت حرفه‌ای مدیران سلب شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن قالیباف اصل با تاکید بر اینکه در دنیا نهادهای ناظر بازار سرمایه وظایف مشخصی از جمله ایجاد بازاری کارا و شفاف، حمایت از حقوق سرمایه گذاران، مقررات گذاری و نظایر آن را بر عهده دارند، اظهار کرد: در کشورمان نیز طبق قانون بازار اوراق بهادار اکثر این وظایف بر عهده سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و وجود یک بازار کارا، نقدشوندگی یکی از اصل‌های بسیار مهم تلقی می شود، گفت: بازارگردانی یکی از مسیرهای نقدشوندگی، مدیریت هیجان و نوسانات بازار است. بازارگردان‌ها سمت عرضه و تقاضای بازار را تقویت می‌کنند و اوراق بهادار را در بین فروشندگان و خریداران جابجا می‌کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: از جمله مزیت‌های بازارگردانی می‌توان به افزایش نقدشوندگی، کنترل نوسانات قیمت اوراق بهادار و کاهش هزینه‌های معاملاتی اشاره کرد. البته بازارگردان‌ها با انجام تعهدات، عایدی نیز کسب می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط با بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    انصافا که قیافه قالیباف نگاه کنید. فکر میکنید حقوقی ها از این آدم حساب میبرند؟

    • ??

      ????

    • مسعود

      این چه حرف نکردی هی میزنید واقعا ک به قیافه چه ربطی داره؟ چقدر فرهنگ ها پایینه

  • ناشناس

    سلام
    بازار گردان خوب هست .حداقل به اندازه پایانی منفی پر بشه خرید میکنن

  • ناشناس

    سرمایه گذاری تو بورس کمک به تولیدهست ولی واگذاری سهام مفتی (عدالت) به صورت بی رویه و بدون حساب کتاب به صورت بی نهایت به ۸۰ ملیون ادم نشون میده ملیاردها سهم بی رویه ریختن تو بازار که همه فروشنده هستن و شرکتها ملیاردها سهم تولید کردن بدون هیچ پشتوانه ای و حقوقی ملیاردها سهم برای فروش داره و هر بازاری حتی بازار بورس چین هم اینهمه سهم بی حساب کتاب میتونه به هم بریزه(کارخانه ها و شرکتهای فعال در بورس فقط سهم تولید میکنن و تولید دیگه ای ندارن.یه افزایش سرمایه الکی و بدون پشتوانه میدن و ۱۰ ملیارد سهم تبدیل به ۲۰ ملیارد سهم میشه)
    تجارت نیوز عزیز لطفا نشر بدید

  • ناشناس

    آقای قالیباف اصل کمتر وعده بده همون حقوقی ها زیر مجموعه خودتو هستن .کمتر وعده بده خواهشا

  • ناشناس

    سهم قاسم را بررسی کنید همیشه صف فروشه و هیچ کس هم به داد ما نمیرسه

  • ناشناس

    خصدارا نه حقوقی ونه بازارگردان مشخصی داره 4 ماهه قفل شامل گره معاملاتی نشده هنوز