کد مطلب: ۶۱۹۲۴۲

جزئیات شفاف‌‌‌سازی ۲ ناشر بورسی

جزئیات شفاف‌‌‌سازی ۲ ناشر بورسی

در روزهای گذشته به منظور رعایت اصل شفافیت در بازار سهام دو شرکت‌های بورسی و فرابورسی اطلاعیه‌هایی را در سامانه کدال منتشر کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تعدادی از شرکت‌های بورسی برای رعایت اصل شفافیت اطلاعیه‌هایی را در سامانه کدال منتشر کردند.

«غشاذر»: شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی در خصوص دلایل افزایش سود عملیاتی ۹ماهه ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی داد. بر این اساس، این شرکت اعلام کرد که افزایش فروش شرکت از مبلغ ۵/ ۳۰۶ میلیارد تومان به مبلغ ۹/ ۴۸۵میلیارد تومان و به میزان ۵۹‌درصد و همچنین بهینه‌‌‌سازی هزینه‌‌‌های قابل کنترل از دلایل افزایش ۳۱درصدی سود عملیاتی شرکت در دوره ۹ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل است.

«شسپا»: شرکت نفت سپاهان در خصوص صورت‌های مالی ۹ماهه خود اطلاعات تکمیلی ارائه کرد. بر این اساس این شرکت اعلام کرد که سود عملیاتی و سود خالص شرکت در دوره میانی ۹ماهه منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب به میزان ۱۴۰‌درصد و ۱۱۹‌درصد رشد داشته که عمدتا ناشی از عوامل ذیل است: - درآمدهای عملیاتی به‌واسطه رشد قیمت‌های جهانی محصولات صادراتی، رشد نسبی نرخ دلار، مجوز افزایش نرخ و اصلاح ترکیب سبد محصولات موتوری داخلی و رشد ۱۲درصدی حجم فروش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به میزان ۱۱۵‌درصد افزایش داشته است.

- هزینه‌‌‌های تولید و عملیاتی، عمدتا ناشی از افزایش نرخ خرید لوب‌کات از پالایشگاه‌‌‌های کشور به دلیل رشد قیمت جهانی نفت و متوسط نرخ سامانه ارزی نیما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به میزان ۱۱۲‌درصد افزایش داشته است.

- مالیات بر درآمد دوره مورد گزارش بر اساس مفاد تصویب‌‌‌نامه اخیر هیات وزیران مورخ ۰۱/ ۱۰/ ۱۴۰۰ در زمینه فهرست کالاهای نیمه‌خام که درآمد حاصل از صادرات آنها مشمول مالیات است، محاسبه و لحاظ شده است. در این خصوص پیگیری‌‌‌های شرکت به‌منظور ارائه دلایل فنی و اصلاح فهرست مزبور در جریان است.

منبع: دنیای اقتصاد

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه اخبار بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط جششششششششششششششششششششششششن پتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتو کارها را درست میکند مدیران نالایق به خانه بروند به جاش میدیر لایق بگذارید سهامدارهم از این وضعیت نجات پیدا کند