کد مطلب: ۶۱۴۸۵۶

شفاف‌‌‌سازی ۵ ناشر بورسی در کدال

شفاف‌‌‌سازی ۵ ناشر بورسی در کدال

در روزهای گذشته شرکت‌های بورسی و فرابورسی اطلاعیه‌هایی درخصوص افشای اطلاعات بااهمیت شرکت‌ها در سامانه کدال منتشر کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی چند روز گذشته، اطلاعیه‌‌‌های متعددی درخصوص افشای اطلاعات بااهمیت شرکت‌ها در سامانه کدال منتشر شد و شرکت‌های بورسی و فرابورسی متعددی به منظور رعایت اصل شفافیت در بازار سهام، سهامداران را از رویدادهای بااهمیت و جزئیات مالی و عملکردی خود مطلع کردند.
این اطلاعیه‌‌‌ها که در دو گروه «الف» و «ب» دسته‌‌‌بندی می‌‌‌شوند، از این رو برای سهامداران اهمیت دارند که به بهای سهام شرکت‌ها سمت و سو می‌دهند. به همین منظور در ادامه به تشریح چندی از آنها پرداخته‌‌‌ایم.

«کی‌‌‌بی‌‌‌سی»

شرکت کی‌بی‌سی از انعقاد قراردادی مهم (واردات مواد اولیه دارویی و فروش به شرکت‌های تولیدکننده دارویی) با شرکت‌های تولیدکننده دارو خبر داد. جزئیات قرارداد به شرح ذیل است:

- مبلغ قرارداد: ۸٠ میلیارد تومان

- نحوه تسویه: بازپرداخت سه‌ماهه

- تاریخ انعقاد قرارداد: ۱۸ دی‌ماه ۱۴٠٠

«ومعادن»

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات طی اطلاعیه‌‌‌ای در تارنمای کدال اعلام کرد که در نظر دارد ۵۱‌درصد سهام شرکت بین‌المللی مهندسی ایران را از طریق رایزنی و مذاکره به قیمت کارشناسی تحصیل کند که برآورد اولیه ارزش کارشناسی و مبلغ تحصیل معادل حدود ۳‌درصد مجموع دارایی‌‌‌های صورت‌های مالی حسابرسی‌شده ۶ماه سال ۱۴۰۰ این شرکت (سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات - شرکت اصلی) است.

در صورت نهایی شدن مذاکرات و تحصیل نهایی، اطلاعات تکمیلی به اطلاع سهامداران بالفعل و بالقوه و بازار سرمایه خواهد رسید.

«وامیر»

گروه صنعتی و معدنی امیر اعلام کرد، با توجه به اینکه سود عملیاتی شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل بیش از ۳۰‌درصد تغییر داشته است، دلیل تغییر آن مربوط به سود و زیان فروش سهام (عمده آن بابت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه) است.

«چخزر»

شرکت صنایع چوب خزر کاسپین اعلام کرد که پیرو اطلاعیه «ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی» منتشرشده در سامانه کدال و با استناد به ماده «۱۲» مکرر ۲ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس ایران به اطلاع می‌‌‌رساند کنفرانس اطلاع‌رسانی شرکت در تاریخ ۱۸دی‌ماه ۱۴٠٠ برگزار شد و با توجه به عدم‌طرح سوال یا ابهامی در موعد زمانی مقرر در سامانه تدان، شرکت اعلام کرد از آخرین تاریخ گزارشگری قبلی صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره ۶ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و همچنین گزارش فعالیت ماهانه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ این شرکت، تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی و عملکرد شرکت رخ نداده و به نظر می‌رسد تغییرات قیمت سهام شرکت در روزهای اخیر به دلیل عرضه و تقاضا بوده است.

«غگرجی»

شرکت بیسکویت گرجی از عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مزایده فروش ماشین‌‌‌آلات مستعمل تولید که در تاریخ ۲۴آذر ۱۴۰۰ برگزار شده بود، خبر داد.

بر این اساس، شرکت اعلام کرد که به دلیل عدم‌مراجعه خریدار برای دریافت اسناد شرکت در مزایده و عدم‌دریافت هرگونه پاکت پیشنهادی در مزایده مذکور نتیجه‌‌‌ای حاصل نشد.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • چنگیز

    زنده بادرئیسی باوعده های پوچش رئیسی مردم فریب داد

  • ناشناس

    خدالعنتتون کنه لااقل اصل پولمون رابدهید انشاالله همش پول دوا ودکتربشه

  • ایرانی

    پولی که دربورس ازمردم بالاکشیدیدحق الناس بانکم حداقل ۱۷درصدسودمیده خجالت بکشیداین دنیاوآن دنیااگرقبول داریدبایدجواب اعتمادمردم روبدهید

  • ناشناس

    نان پدر وشیر مادر حلالت بورس

  • ناشناس

    ان شاالله هم در دنیا هم در آخرت آب خوش از گلوی خودتان وزن و بچه و ذریه تان الی الابد پایین نره که مردم را به این روز انداختیم.