کد مطلب: ۶۱۷۶۸۴

شفاف‌سازی ۳ ناشر بورسی در سامانه کدال

شفاف‌سازی ۳ ناشر بورسی در سامانه کدال

در چند روز گذشته اطلاعیه‌های متعددی درخصوص افشای اطلاعات بااهمیت از سوی شرکت‌های بورسی و فرابورسی در سامانه کدال منتشر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی چند روز گذشته، اطلاعیه‌های متعددی در خصوص افشای اطلاعات بااهمیت شرکت‌ها در سامانه کدال منتشر شد. این اطلاعیه‌ها که در دو گروه «الف» و «ب» دسته‌بندی می‌شوند، از این رو برای سهامداران اهمیت دارند که به بهای سهام شرکت‌ها سمت و سو می‌دهند. به همین منظور در ادامه به تشریح چندی از آنها پرداخته‌‌‌ایم.

قجام

شرکت فرآورده‌‌‌های غذایی و قند تربت‌جام در بخشی از پاسخ به سوالات اداره نظارت بر ناشران بازار پایه فرابورس ایران در خصوص صورت‌های مالی سالانه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ گفته است: در خصوص عدم‌ارائه صورت‌های مالی ۹ماه حسابرسی‌نشده منتهی به ۳۰/ ۱۲/ ۱۳۹۹ به استحضار می‌‌‌رساند، با توجه به کبیسه بودن سال، گزارش ۹ماهه حسابرسی‌نشده در مهلت مقرر (۳۰روز پس از دوره ۹ماهه) به تاریخ ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ در سامانه کدال انتشار یافته است.

همچنین در خصوص عدم‌اجرای قراردادهای منعقده به استحضار می‌رسد، عملکرد شرکت برای سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ فاقد قرارداد بااهمیت بوده است. بنابراین هیات‌مدیره سابق شرکت مسوول افشای تولید یا فروش مرتبط با موارد افشا را بر عهده داشت و از زمان هیات‌مدیره جدید افشاهای موردنیاز صورت گرفته است. عمده‌‌‌ترین دلیل فروش با زیان محصولات شرکت، فعالیت در ظرفیت پایین‌تر از نقطه سربه‌سری و چشمگیر بودن هزینه‌‌‌های ثابت شرکت به نسبت هر واحد کالاست که علت اصلی آن بحرانی بودن جذب مواد اولیه در شرکت به علت بدحسابی سنواتی با کشاورزان چغندرکار و نبود نقدینگی در شرکت بوده است.

در حال حاضر و در بهره‌‌‌برداری اخیر، مدیریت سعی کرد با پرداخت‌‌‌های به‌موقع به کشاورزان منطقه، اعتمادسازی و روند رو به رشدی را در جذب چغندر طی کند؛ به نحوی که بالغ بر سه‌برابر نسبت به سال مالی قبل جذب مواد اولیه داشته است. مضافا مدیریت در نظر دارد از طریق عقد قراردادهای تصفیه شکر خام و نیز برنامه‌‌‌ریزی برای جذب چغندر بیشتر، شرایطی فراهم کند تا با رشد قابل قبول فعالیت‌‌‌های عملیاتی و کاهش هزینه‌‌‌های ثابت نسبت به واحد محصول، روند زیان‌‌‌دهی شرکت را متوقف و سودآوری فعالیت‌‌‌ها را عملی کند.

حتاید

شرکت تاید واتر خاورمیانه اعلام کرد که در نظر دارد سه‌فروند شناور تحت مالکیت خود را از طریق مزایده عمومی به فروش برساند. تاریخ برگزاری مزایده ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ تعیین شده است.

خدیزل

شرکت بهمن‌دیزل طی اطلاعیه‌‌‌ای در سامانه کدال اعلام کرد که پیرو مبایعه‌‌‌نامه مورخ ۰۹/ ۰۴/ ۱۴۰۰ مقرر بود قطعه زمینی واقع در کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ساختمانی سپهر در قبال واگذاری ملک بلوار صبا گروه بهمن و مابقی پرداخت نقد برای توسعه فعالیت خدمات پس از فروش این شرکت به نام شرکت بهمن‌دیزل شود و با توجه به اینکه در حال حاضر شرکت بهمن‌دیزل به‌منظور توسعه فعالیت در جست‌وجوی زمینی با موقعیت مکانی بهتر است و همچنین با عنایت به توافق‌نامه ۲۵/ ۱۰/ ۱۴۰۰ بین گروه بهمن با شرکت بهمن‌دیزل توافق شد انتقال مالکیت زمین مزبور به نام شرکت گروه بهمن صورت پذیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طبق چند سال گذشته
    بهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههمن
    ماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
    شاخص رشد داشته و الان هم دارد باتوجه به اینکه سهام خیلی زیادی جمع شده منتظر جهش شاخص باشید
    با امید موفقیت